condens

1
Ik gebruik de Resmed Airsence 10 met verwarmde slang ivm condens. Echter de slang is niet stevig en als je er op ligt dan deukt hij in en je ligt er steeds mee te worstelen als je zoveel draait als ik.

Dus dacht ik, ik koop een slanghouder. Ideaal geen last meer van de slang. Echter nu krijg ik weer condens in de slang en gaat het klepje weer reutelen als er belletjes in zitten. Die komen van de slanghouder omlaag je masker in.

Wat kan ik nog meer doen aan dat condens?

De slang had ik op 30 graden staan maar nu weer terug naar 25 graden maar nog geen verschil. Ik gebruik wel een vol bakje water dat verwarmd word. Het raam doe ik snachts dicht of savonds al zodat het niet te koud is. Een slanghouder mag niet over de slang van mij.

Re: condens

2
Resmed zelf geeft aan: Climate control en slang temperatuur beiden op stand 'Auto' zetten. Het apparaat houd dan rekening met de luchtvochtigheid en met de verandering van de slaapkamer temperatuur. Bevochtiger wordt dan door de Resmed zelf ingesteld.

Ik slaap met open raam in het westen van Nederland en heb mijn verwarmde slang in een rechtopstaande slangen hengel en geen last van condens. Geen verwarming aan en geen voorverwarming van de watertank die gevuld is tot aan de vul lijn.
Een slang houder mag niet over de slang van mij.
Wat bedoel je hiermee? Bedoel je misschien een fleece hoes om de slang heen?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: condens

3
Klopt van de fabrikant mag er geen fleece hoes of originele slangverwarmer van hun site over de slang. (Vivisol) Van hun mag het alleen over een originele onverwarmde slang. Niet over hun verwarmde slang

Re: condens

4
Er zijn mensen die dit wel doen en er geen last van hebben. Geeft ook minder geluid geeft men aan bij het raken van de slang aan de rand van het ledikant.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar