ervaringen gezocht betreft airfit F30i en of N30i

1
Wie gebruikt inmiddels:

ResMed Airfit P30i of de Airfit N30i ?

Ik zoek ervaringen naar deze 2 maskers.

Ik gebruik er nu 2: Airfit N20 en airfit F30i.
Bij de airfit F30i duwt het siliconen gedeelte onder de neus en sluit niet goed aan; heb er vaak lekkages door.
Het frame met de aansluiting bovenop mijn hoofd is de beste ooit!! draagt s nachts ook prettiger

Ik zou een combinatie tussen de N20 met het frame van de Airfit P30i/F30i wel super vinden, want zodra het siliconen deel over mijn neus zit, heb ik geen lekkage meer, maar het frame van dat masker geeft teveel jeuk.

Maar wie gebruikt de airfit F30i of de N30i
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: ervaringen gezocht betreft airfit F30i en of N30i

3
Hallo,
Ik heb sinds een goede week de AirFit F30i in gebruik. Daarvoor had ik 3j. een MirageFX waar ik het laatste jaar aanhoudend mee sukkelde (verstopte neus, droge mond,...).
In eerste instantie schrok de hoge prijs me enorm terug maar goed slapen is belangrijk dacht ik bij mezelf. Eerst zocht ik het in de USA maar door de hoge douane kosten en de huidige Corona toestanden toch maar in België gekocht bij Rmed. Mocht er iets mis mee zijn dan had ik toch wat dichter bij huis een betrouwbaar aanspreekpunt.
Anyway het masker. Ik wil niets anders meer voorlopig! De eerste 2-3 nachten was het wat wennen en de goede aanpassing vinden maar nu heb ik sinds maanden terug rustige nachten van 6u en meer. Erg tevreden van het draagcomfort, het opstartproces vind ik wat lawaaierig maar daar heb ik tijdens het slapen geen problemen mee.
Ook de bevochtiger kan nu een paar standjes lager.
En wat voor mij persoonlijk heel belangrijk is dat ik er zonder problemen mee kan slapen bij lichte vriestemperaturen. Voor mijn werk ben ik geregeld van huis waarbij ik dan in mijn bestelwagen overnacht.
Ik ben een tevreden gebruiker.
Resmed 10 Elite, Airfit F30i