masker stress

1
Hallo allemaal;

ik heb masker stress. Tot op heden heb ik nog steeds niet de juiste.

Ik was 2wkn geleden zo blij dat ik eindelijk de Philips (DreamWisp Neusmasker HH1142/00 bij mij eigen leverancier kon bestellen voor nog geen €30,-) Maar oh oh wat een teleurstelling weer.

Het neusmasker van de Philips DreamWisp, zweeft over je neus en beweegt bij elke draai; ook de tube-up lijkt te stug en smal, net alsof er geen lucht doorheen komt.

Dus de vorige masker maar weer gaan gebruiken. De ResMed Airfit N20 en ik gebruik die ResMed F30i (waarbij het neusmasker tegen de neus duwt en teveel lekkage geeft.

Nu zie ik tot mijn verbazing dat er een ResMed N30i is en dat die F30i is aangepast.

Wie gebruikt inmiddels die ResMed N30i masker?
Als bijlage die neusmasker behorende bij de Airfit 30 series, de rode heb ik, maar wie heeft die blauwe al?
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV
Bijlagen

Re: masker stress

2
Kijk eens naar de P30i die lekt minder dan de N30i in zijligging, het neusstuk van de N30i zit op een hard plastic frame die eventueel in de wangen of kussen kan steken en daardoor het neusstuk kan doen verschuiven. Bovendien stroomt de luchtstroom voor 30 % uit het neusstuk maar daar zit geen filter op. Op het P30i neusdoppen deel zit geen hard plastic frame en op de diffusor uitlaat zit een Quietair filter wat de uitstromende lucht direct verspreidt in de omgeving, Geen geluid en je voelt deze luchtstroom ook niet. Zeker niet naar de partner en dat heb je wel bij het N30i masker.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: masker stress

3
die P30i is die ene waarbij de doppen(kussens) in je neusgaten zitten toch..
Die heb ik ooit in het begin gehad en dat deed toen verschrikkelijk veel pijn. ( de P10 )

Maar het is te testen.

Dus jij zegt: dat bij de P30i de "nasal bridge" flexibel is, en bij de nieuwste N30i is dat deel hard.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: masker stress

5
Het klopt dat het P30i neusdoppen deel flexibel is, maar één voorbehoud. Het Quietair filter is wel van hard plastic maar dit zit dus ingeklemd/in geklikt in het geheel flexibele deel. Het masker zit verder goed op het hoofd en doordat de slang aansluiting boven op het hoofd zit, kantelt de doppen niet omdat de slang er niet aan trekt zoals bij zijn voorganger de P10. De doppen zitten voor een mm in de neusgaten tegen de rand aan en sluiten de neus af. Vraag welke maat doppen gebruikte jij bij de P10? Large wordt namelijk niet automatisch geleverd. Het harde gedeelte van het filter is 38 mm groot. Het zit aan de buitenkant in het flexibele deel.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar