Re: Zeer droge mond gedurende de nacht

2
Nou en of ik dat herken.
Soms moet ik op mijn wangen blazen om ze van mijn tandvlees af te krijgen en de tong zo droog dat het bijna zeer doet als ik het beweeg.
Allerlei gels etc geprobeerd.
Werkt even, maar niet de hele nacht.
Bevochtiger hoger zetten geeft gegorgel in de slang op een waterballet in het masker, ondanks de verwarmde slang.
Verwarmde slang dus hoger?
Geen gegorgel meer, maar wel weer een dreuge bek...

Ik heb maar een bekertje water naast mijn bed gezet, want ik weet het ook niet meer.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Zeer droge mond gedurende de nacht

4
Welkom Willy op dit forum.

Een droge mond kan inderdaad komen door mondlekkage zoals PLP aangeeft. Dit kan vaak door een kleine drukaanpassing verholpen worden of door het dragen van een kinband. Zelf draag ik de Ruby chinstrap adjustable 9 (verstelbaar) die nu onder de naam Topaz adjustable 9 verkrijgbaar is bij Vivisol Nederland. Let op de getoonde website is van Vivisol België!
Mocht Vivisol jouw leverancier zijn dan kun je deze via het basispakket vergoed krijgen. Ook kun je daar voor €31,95 de verwarmde slang voor de Resmed AirSense 10 aanschaffen.

Om de juiste maat voor een vaste kinband te bepalen is hier een voorbeeld van de maten. Deze kun je bij jezelf opmeten. Let op de maten zijn in inches. 1 inches = 2,54 cm

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar