geluid bij inademen

1
Hallo

Ben ooit begonnen met een fullface masker, maar dat was vreselijk. Hierna het neuskussenmasker Swift X... een verademing.

Ik heb sinds 22 januari 2020 een ander masker: Airfit n30i. Het masker zit erg fijn, heb er nagenoeg geen last van en de luchtinlaat boven op mijn hoofd is erg prettig.

Bij mijn vorig masker (neuskussenmasker Swift-X) zat de luchtinlaat aan de voorzijde waardoor tijdens het slapen het masker regelmatig verschoof (ik ben een buikslaper) en hierdoor het masker regelmatig lekte.

De lekstroom is met de Airfit behoorlijk gereduceerd. Dat is winst. Ik merk ook dat de slaaptijd langzaam aan toeneemt. Ik sliep gemiddeld 4 uur per nacht en soms zelfs minder. Afgelopen nacht 6,5 uur, en da's behoorlijk veel...

Aanvankelijk werden alleen de neuskussens met de maten S en M meegestuurd, maar ik merkte dat ik met maat M het gevoel had door een rietje te ademen. Heb vervolgens een bestandje gedownload voor het bepalen van het juiste neuskussen en daaruit bleek dat maat W het meest ideale is. Contact met Vivisol opgenomen en deze stuurde maat W op.

De eerste nacht met het grotere kussen merkte ik verbetering, het gevoel van ademen door een rietje was weg. Echter maakt het masker bij inademen best veel geluid hetgeen het inslapen iets lastiger maakt (dus niet de uitstroom van lucht, die is niet hoorbaar).

Ik heb zo'n idee dat het beter kan... Het vermoeden is dat het aan de grootte van mijn neusgaten ligt. Hier de grootte van mijn neusgaten t.o.v. de grootte van de gaten in het neuskussen (Yup, ik heb een knoepert van een neus, maar ben er blij mee, als ik geen neus had zakte mijn bril steeds af).
Ik heb vervolgens bij het oude neuskussen (maat M) de gaten groter geknipt en ik merk dat het geluid al tamelijk gereduceerd is, maar nog steeds niet helemaal.

Iemand suggesties?

Groetjes, Niek
It's never so bad that it can't get worse

Re: geluid bij inademen

2
Dat ademen door het N30i masker best luidruchtig is is ook mij ervaring. Ik verbaasde me de eerste keer na opzetten er ook over dat mijn vrouw het niet hoorde ;)
Volgens mij is daar weinig tegen te doen. Ik gebruik nu een P30i neusdoppen masker (past op het N30i frame) en dat is veel stiller, met ook véél minder luchtuitstroom uit neusstuk.
Philips Dreamstation i.c.m. Resmed Airfit P30i