Welke machine en soort masker voor zijslaper raden jullie aan?

1
Hoi, sinds vandaag de diagnose en is dus eindelijk duidelijk waar de vermoeidheid vandaan komt. Nu wachten op oproep machine en masker keuze. Wat (welke machine en soort masker voor zijslaper) raden jullie aan, meest stil en comfortabel voor iemand die geregeld verstopte neus heeft?
Merkten jullie veel verschil in energie, wakker?

modedit RuudJ: Bericht gesplitst om een eigen nieuw Topic te starten, Titel aangepast.
CPAP sinds 24 maart 2021, Resmed autoset 10 met verwarmde slang en full face masker.
Mooie dromen lachen mij toe, eindelijk klaar met de hele nacht woelen (gelukzalige grijns).

Re: Welke machine en soort masker voor zijslaper raden jullie aan?

2
Ikke schreef:Nu wachten op oproep machine en masker keuze
In de klasse CPAP is de ResMed Airsense10 AutoSet het beste model. In de klasse bilevel (BiPAP/VPAP/ASV etc.) zijn de Dreamstations (DSX600, DSX700, DSX900) het beste.
Ikke schreef: Wat (welke machine en soort masker voor zijslaper) raden jullie aan, meest stil en comfortabel voor iemand die geregeld verstopte neus heeft?
Het masker is altijd een persoonlijke keuze. Ik houd zelf erg van de ResMed F30i, deze heeft een veel beter kussen dan de Dreamwear, lekker zacht en veerkrachtig en een beetje stroef. De koppeling aan de bovenkant van het hoofd geeft ook 100x minder irritatie.
Ikke schreef:Merkten jullie veel verschil in energie, uiterster wakker?
Voordat ik met m'n ASV ging slapen was ik geestelijk gehandicapt, laten we het maar zo zeggen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i