Re: Mirage FX for her (neusmasker) versus ResMed airfit F10 full face masker

2
De AirFit F10 is heeeeeel oud. (7 jaar geleden op de markt) Het is min of meer de Quattro Air met een ander hoofdstel erbij.

Met geen enkele FFM kan je met je gezicht recht naar beneden slapen, maar ik kan me voorstellen dat de F30i een stuk beter werkt omdat er niets aan de voorkant uitsteekt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Mirage FX for her (neusmasker) versus ResMed airfit F10 full face masker

5
manièra schreef: 21 jan 2022, 10:45 Inmiddels heb ik de F30 ontvangen. Is het normaal dat het geleverd wordt in een herbruikbare verpakking en er ook nog eens haren bijzitten? Schoonmaken zelf of melden bij vivisol?
Nee, nieuwe maskers komen in verzegelde zak met ResMed logo, je moet een strip eraf trekken (met een inkeping) zoals je ook bij zakjes noten van de Albert Heijn hebt.

Ik heb er op zich geen probleem mee dat masker(kussens) die een paar nachten zijn gebruikt en teruggestuurd worden gerecirculeerd, maar dan moeten ze wel door de profi desinfectiebak (Control III) en haren en ander residu zijn uit den boze.

Overigens schijnt de F30i een beter maskerkussen te hebben dan de F30, dus houd dat in het achterhoofd als deze geen succes is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Mirage FX for her (neusmasker) versus ResMed airfit F10 full face masker

7
Met een of meer haren zou ik ook aan de bel trekken.
manièra schreef: En mijn zorgverzekering, betaald deze voor een nieuw masker of zijn zij op de hoogte van een masker dat herbruikt wordt? Of zijn het hun richtlijnen?
Volgens mij zijn het een soort standaardtarieven (niet noodzakelijk gekoppeld aan inkoopprijs) en omdat een leverancier gaat voor winstmaximalisatie doen ze aan hergebruik. Aan de andere kant zou het ook wel zonde zijn om die "nieuwstaat" maskers gewoon in de afvalbak te doen.

Overigens: In mijn gebruik van xPAP sinds voorjaar 2017 zijn de meeste maskers die ik heb gebruikt van Marktplaats. Even in een sopje en gaan met die banaan. Maar van een leverancier heb je wel enige service en zorgvuldigheid te verwachten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i