Masker, niet slapen, warm

1
Wie oh wie kan mij adviseren? Sinds 2021 weet ik dat ik apneu (25 ahi) heb en slaap ik met een cpap, Ik heb al veel verschillende maskers geprobeerd. Inmiddels gebruik ik al weer een tijdje de airfitp30i. Maar….welke masker ik ook probeer, het zit aan mijn hoofd, het is allemaal kunststof en het voelt erg irritant. Ik heb het altijd warm ‘‘s nachts en dus biggelen de zweetdruppels langs het masker. Ik zet het dan ook meestal halverwege de nacht af. Gevolg, te weinig uren gebruik, slecht slapen en dus geen goede behandeling wat mij erg frustreerd. Want gaat het goed, dan heb ik zoveel meer energie. Ik heb het bij de longarts aangegeven, die verwees me naar vitalaire en inmiddels ben ik meerdere maskers verder. Ik heb de P10 ook, voordeel weinig op hoofd, maar die slang aan de voorkant…ook irritant.
Ik heb het meeste kunststof in mij gezicht en de kussentjes zelf beplakt met kinesio tape, dat is flexibel en voelt als stof. Dat maakt het iets makkelijker, maar ik heb het warm…dus dit een beetje een oplossing,

Ik heb volgende week overleg met de longafdeling, omdat ik mijn probleem heb aangekaart. Ik heb veel gelezen over een MRA beugel, om te achterhalen of dat een alternatief kan zijn, maar lees ook allerlei nadelen.

Kortom ik ben op zoek naar advies, hulp, ondersteuning, ideeen en een goede nachtrust. :blush: Wie oh wie heeft ideeen?

Re: Masker, niet slapen, warm

2
Onlangs was er iemand die de Bleep Sleep Dreamway en Dreamport opzetstukjes (verbruiksproduct) van Amazon had besteld. Dit is een product dat niet via de officele kanalen in Nederland is te bestellen, dus het is op eigen kosten. Dit is wel ongeveer het meest minimale masker als mogelijk.

https://www.amazon.com/Bleep-LLC-DreamW ... 084QDDZVT/
https://www.amazon.com/Bleep-Dreamports ... 07R5PTJ2W/
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i