Plaats reactie
RuudJ
Moderator
Wat kan ik doen tegen een verstopte neus?

Bericht door RuudJ »

Een neusverstopping is zeker vervelend bij masker gebruik.

Bij Neusmaskers kan dit voor problemen zorgen. Bij Full face maskers kan nog door de mond geademd worden en mocht je deze als reserve hebben liggen, kun je deze tijdelijk gebruiken. Bij neusdoppenmaskers kan de neusgaten door de druk worden open geblazen, zo niet dan ook eventueel, indien beschikbaar een Full Face masker tijdelijk gebruiken.

Neusgaten gaan van nature ook wisselend open en dicht in de nacht.

Verder kunt u uw neus spoelen met een oplossing van zout water. U kunt bijvoorbeeld een Rhino Horn of een Nasofree gebruiken als neusdouche.

Een neusspray is ook een oplossing, echter let u op dat u een neusspray met het middel xylometazoline https://www.nemokennislink.nl/publicati ... erslavend/ niet langer dan vijf dagen of 10 dagen per maand gebruikt. Het kan bij langer gebruik schade geven aan de slijmvliezen van de neus.

Je kunt dan een neusspray op basis van corticosteroïden gebruiken. Dus met als werkzame stof Fluticason of Mometasonfuroaat.

Fluticason, Flixonase, Avamys, Budesonide, Nasonex zijn enige middelen die je op recept kunt verkrijgen.
Overleg dit met uw huisarts daar deze middelen vaak alleen op recept te verkrijgen zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

RuudJ
Moderator
Re: Wat kan ik doen tegen een verstopte neus?

Bericht door RuudJ »

Lees hier ook wat anderen doen bij verkoudheid:

viewtopic.php?f=36&t=9209&p=99050&hilit ... pie#p99050

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Pugsummer
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Pugsummer »

Beste Ruud bedankt voor je reactie ,ik heb van de huisarts mometasonfuroaat gekregen en daar kreeg ik een bloeddruk van boven de 200 boven druk van en hield 5 kg vocht vast ,dus ook een heel benauwd gevoel .wel bleef mijn neus open maar hier snel mee gestopt .Ga vragen of ik dan misschien wel tegen een middel kan wat jij aangeeft .Ik ga die dampo tussen de tenen ook maar eens proberen en de neusdouce is misschien ook een optie .Ga met de tips aan de slag ,laat het nog weten hoe het verder gaat .Gr.

MauriceB
Geregistreerde gebruiker

Bericht door MauriceB »

Nog een tip voor een goede neus spray bij verkoudheid;
https://www.meditecheurope.nl/colloidal ... spray.html

Dit gebruik ik zelf al jaren bij verkoudheid en werkt voor mij altijd. Het irriteert niet en maakt ook niets stuk. Geweldig product.

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

Met colloidaal zilver moet je oppassen als je geen grijs gezicht wilt krijgen.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

MauriceB
Geregistreerde gebruiker

Bericht door MauriceB »

persluchtpiraat schreef:
12 feb 2020, 18:59
Met colloidaal zilver moet je oppassen als je geen grijs gezicht wilt krijgen.
Dat is goed om er bij te zeggen inderdaad! Het is belangrijk dat je collodiaal zilver van hoge kwaliteit hebt.
Ik zou zelf alleen die van meditech aanraden, omdat ik van hun weet dat zij een hoge kwaliteitstandaard aanhouden.

Maar een grijs gezicht zoals op de foto is wel heel extreem haha. Dat ziet er eerder uit als een ongelukje met bus spuitverf >:)

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

MauriceB schreef:
12 feb 2020, 19:28
Het is belangrijk dat je collodiaal zilver van hoge kwaliteit hebt.
Het is geen kwestie van kwaliteit, zilver is zilver. Er kunnen nog verontreinigingen in het middel zitten, maar dat maakt voor Argyrie niets uit. Het is een kwestie van dosis. Het zilver hoopt op in het lichaam.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

Plaats reactie