Slanghouder

1
Toen ik net OSAS bleek te hebben en een CPAP kreeg heb ik een tijdje een eigengemaakte slanghengel gebruikt. Mijn verkering vond dat maar niks. Lelijk, zo'n stuk PVC-buis. Er moest en zou een officiële slanghengel komen.
Uiteindelijk is dat de hoselift geworden
Afbeelding


Eigenlijk nooit goed bevallen, wij hebben een bed met aan het hoofdeinde 2 planken (IKEA-bed) en in no-time waren de randen beschadigd door de stang van de houder, opgelost door een stukje schuim er omheen te maken.

Later brak het aluminium buisje (heb 'm toen ingekort) en steeds vaker werd ik wakker dat ie scheef stond of de slang verkeerd zat.
Heb het ding verwijderd en zelf wat gemaakt van PVC installatiebuis.
Daarvoor heb ik de hoselift gestript en het stuk elastiek met ring voor de slang hergebruikt

Heb 2 stukken electriciteitsbuis
1e stuk met een buigspiraal in een L gebogen
Het uiteinde van het lange stuk in de bovenkant een gaatje geboord
het elastiekenkoord via de buisopening door het gaatje getrokken, wat blijkt het zwarte dopje past precies in de buisopening.
Goed vastgemaakt.
Voor ons bed moest ik het ander stuk iets bijbuigen ivm vorm van het hoofdeind.
Deze met tie-rips vastgemaakt aan het bed, de bevestiging is afhankelijk van je bed
Beide stukken gekoppeld dmv een verbindingsstukje.
Waarom?
1. Het horizontale gedeelte kan nu draaien, handig als je gaat verliggen.
2. Het horizontale gedeelte kan verwijderd worden, handig bij bed opmaken of als je hoofdgedeelte omhoog kan en je 's morgens TV wil kijken of ontbijt op bed krijgt van je lief.

Ik heb het nu 3 nachten gebruikt en heb zo goed als de hele nacht doorgeslapen, eerder was ik vaak wakker.

Er zijn natuurlijk veel meer oplossingen, maar deze wilde ik delen.

Eventueel wil ik wel wat foto's maken en hier plaatsen
Sinds 16-12-23 een Resmend Airsense 10, hiervoor op 2 dagen na 10 jaar een Resmed S9 Autoset met H5i
Mirage FX neusmasker
diagnose AHI: 22
Druk CPAP 7,0 (sinds 18-5-2020 afgebouwd vanaf 8,6)

Re: Slanghouder

2
Ik heb die houder ook gekocht.

Het is en blijft fragile maar voor op reis vind ik het wel erg fijn dat het zo'n lichtgewicht dingetje is waarvan je de houder altijd wel op de een of andere manier onder het matras kan schuiven.
Groet,
Maikel Lourenssen

---------------------------------
Resmed Elite S10 met vernevelaar
Neusmasker Resmed FX