Re: Ook onbewust mijn masker af tijdens slaap

2
Beste,

Allereerst welkom hier op dit forum.
Misschien dat je jezelf iets beter kan voorstellen wie je bent, hoe en wanneer je apneu ontdenkt is. Lange of korte gebruiker ect. Misschien ook niet onbelangrijk om te weten welke cpap/masker je gebruikt ect.

Wel goed om na te gaan, denk hierbij ook even aan je andere post, wat de oorzaak kan zijn dat je je masker steeds afgooit? Zit je nog in de gewenningsfase enzo?

Als we meer info krijgen kunnen we beter met je meedenken met tips/adviezen.

Re: Ook onbewust mijn masker af tijdens slaap

3
dank.
Apneu is +- 5 jaar geleden ontdekt, maar gebruik de CPAP sinds +- 2 maanden weer dagelijks een paar jaar eerder niet.
Ik gebruik PHILIPS RESPIRONICS SYSTEM met neus masker, twee weken geleden tijdens bezoek van Vivisol een nieuw masker ontvangen wat beter zit. Zowel met oude als nieuwe masker heb ik 'last' van het onbewust afdoen.
Wellicht is gewenningsfase inderdaad maar gezien het onbewuste is het lastig daar iets aan te doen..

Re: Ook onbewust mijn masker af tijdens slaap

4
Ik deed mijn masker ook af tijdens het slapen.
Mijn oplossing is heel eenvoudig. Ik gebruik een fullface masker, dus voor neus en mond.
Ik heb een rolletje hansaplast hechtpleister Leukosilk (wit van kleur) hiervan knip ik twee stukken van ongeveer 10 cm af en plak deze aan beide zijden van het masker over de band die over de wang loopt.
Sinds het gebruik van deze pleister heb ik mijn masker niet meer afgedaan.