Verbeteren ademhaling is dat mogelijk?

1
Ikzelf zit veelal helemaal zonder lucht door een verstopte neus. De laatste tijd gebruik ik Capsinol (milde formule) en dat wil wel eens helpen. Ik weet niets over gewenning, want ik gebruik het pas kort.
Het is wel erg "pittig" zeker in het begin. Ik spuit dan in mijn neus ZONDER gelijktijdig inhaleren. En wissel het ook af met xylometazoline 0,5 mg/ml. Dat is de dosering voor kinderen van 2 tot 6 jaar.

Re: Verbeteren ademhaling is dat mogelijk?

2
Welkom op het forum.

Je kunt ook je neus spoelen met zout water, je kunt dit doen met een Rhino Horn.

Hier nog wat informatie viewtopic.php?f=40&t=9829

Maak je ook gebruik van een verwarmde slang? Dit zou ook kunnen helpen met ontstoken slijmvliezen.

Groet RuudJ

PS. Ik heb even jou bericht afgesplitst, zodat je niet op het topic van een ander zit. Je hebt dus nu je eigen Topic.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verbeteren ademhaling is dat mogelijk?

3
Mijn neus is een probleem apart. Moet eigenlijk geopereerd worden.
Wat betreft mijn opmerking: Iemand die er meer over wil weten kijkt mogelijk op de website van Knocare.nl naar het artikel over Niet-allergische ontsteking van de neus en capsaïcinebehandeling (peperextract).
Ik denk: Het gaat over neusproblemen. Moet je je op de hoogte stellen van de diverse ontwikkelingen.

Door op eigen initiatief vermindering van medicijngebruik zijn mijn apneus gedaald van ruim 25 naar gemiddeld 4. Prebiotica schijnen invloed te hebben op apneus.
Ik ben dus erg bezig om er van af te komen. En dat gaat me lukken ook. Als ik tenminste oud genoeg wordt.

Re: Verbeteren ademhaling is dat mogelijk?

6
Dirk,

Ik heb een obstructie aan een zijde van mijn neus. Daar is de doorgang dus moeilijk. Zolang ik leef wordt ik wakker met een met taai slijm verstopte neus. Heb laatste 15 jaren mometasonfuroaat gebruikt. Dat gaf aanvankelijk wel verlichting, maar leidde uiteindelijk tot de bijwerking bloedneus. Daar werd het leven niet leuker op. Probeer thans neus wat gangbaar te houden met diverse middelen, maar soms houdt ook de CPAP de neus niet meer open en moet ik "van de slang af". De oplossing is nog niet gevonden, daarom ter afwisseling Capsinol geprobeerd, omdat dat natuurlijk middel is. Maar blijf proberen.

Re: Verbeteren ademhaling is dat mogelijk?

7
Wat zegt een kno-arts hierover? Een obstructie kan namelijk diverse oorzaken hebben.
mogelijke oorzaken, poliepen, scheef tussenschot, Vergrote neusschelpen, allergische reactie waardoor je neusslijmvlies opzwellen enz.
Vraag is dus wat de oorzaak volgens kno-arts is en wat er aan te doen valt.

Re: Verbeteren ademhaling is dat mogelijk?

8
Dirk,

Het is een scheef tussenschot. Maar de operatie zou te zwaar zijn ten opzichte van het verwachte positief effect. Ik ben 70, dus ik was het graag met hem eens. Als je er al zo lang mee leeft, zullen die laatste 30 jaar ook nog wel gaan.

Ik zag je AHI. Bij mij was dat bij tussentijds onderzoek (3 dg) : gemeten AHI gemiddeld 32.1. Op de rug 72.0.
Na andere CPAP-apparatuur was na 1 1/2 jaar de AHI gemiddeld 13 en na reductie (op eigen initiatief) van medicatie was deze vanaf begin november nog maar 4,5 waarvan ruim 3 CA en ruim 1 HA. In ieder geval mag ik nu nog autorijden.

En dan ga ik nu prebiotica proberen. zie http://naturafoundation.nl/?objectID=15908&page=

Groeten en een goede nachtrust,

Egbert van Vugt