irritatie neusdoppen

1
Beste allen,

Ik gebruik de kleinste maat neusdoppen (s) en gedurende de nacht wordt ik wakker omdat de linkerneusdop teveel tegen mijn neusschot duwt en irriteert. Heeft iemand een praktische tip, wat ik hier aan kan doen ?
Groet Ben

Re: irritatie neusdoppen

2
Welk merk?
Evt hoofdbandjes losser zetten? Bij airfit p10 bandjes verder uit elkaar trekken naar nek en naar voorhoofd (lijkt tegenstrijdig, maar druk op neus wordt dan minder doordat scharnierpunt van de bandjes naar voren verschuift)
De doppen moeten tegen je neusgaten aanzitten, niet erin. Gebruik je de goede maat doppen?

Re: irritatie neusdoppen

3
Wat vaseline in je neus smeren, dat helpt.
Dit is een fijn masker (heb er heel veel gehad), en ik begrijp niet, dat ze deze tip niet standaard erbij geven.
Op het forum komt deze klacht steeds terug, misschien een idee om dit ergens vast te zetten?

Re: irritatie neusdoppen

7
Als maatje M niet uit de neus glipt, zou ik die ook nog eens proberen. Door de grotere openingen is de luchtstroom iets minder hard.

Een kloddertje vaseline op een vingertop, of op een wattenstaafje in de neus smeren. Dat verzacht.
Deze tip komt van het ziekenhuis, en kan geen kwaad.
Succes!

Re: irritatie neusdoppen

9
Het werd toch maat M, en door de hoofdband te verstellen, zat het geheel losser. Goed geslapen. Dan zijn de neusdoppen toch fijner dan het neuskapje. En geen irritatie gehad van mijn neustussenschot. Bedankt en slaap lekker allemaal.