drukplekken bij neusmasker

1
Beste,

Ik gebruik sinds eind december een neusmaker (maat s) van Eson. (bij dream sation philips respironics) Boven op mijn neus, rondom mijn neusvleugels en boven mijn lip heb ik drukplekken.
Ik heb de leverancier om een grotere maat gevraagd M, maar die is te groot gezien mijn smalle neusbrug. De banden losser werkt niet want dan ontsnapt er lucht. Nu ben ik in de weer geweest met Reskin pleisters maar dit werkt ook niet.

Heeft iemand tips ?

Groet Ben
p.s. ik heb ook neusdoppen geprobeerd, maar dan word ik s'nachts wakker vanwege de irritatie aan mijn linkerneus tussen schot

Re: drukplekken bij neusmasker

2
Bij mij helpt het als ik een heel dun laagje Skin Lube aanbreng op plaats waar de drukplekken ontstaan. Anderen zweren bij Sudocreme.
Ik zou zeggen: probeer het eens uit.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: drukplekken bij neusmasker

4
Ben3 schreef:Ik had begrepen dat je juist geen zalfjes e.d. mocht gebruiken omdat je dan het materiaal aantast.
Probeer in dat geval Compeed stick (https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/com ... 99970.html). Dat spul reageert absoluut niet met het materiaal van het masker en is superglad. Het is bedoeld voor mensen die gemakkelijk blaren aan hun voeten krijgen, maar het werkt op je neusbrug ook heel goed.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: drukplekken bij neus masker

5
Peter vdS schreef: 12 mar 2018, 18:11
Ben3 schreef:Ik had begrepen dat je juist geen zalfjes e.d. mocht gebruiken omdat je dan het materiaal aantast.
Probeer in dat geval Compeed stick (https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/com ... 99970.html). Dat spul reageert absoluut niet met het materiaal van het masker en is superglad. Het is bedoeld voor mensen die gemakkelijk blaren aan hun voeten krijgen, maar het werkt op je neusbrug ook heel goed.
Je schijnt ook natuurzeem te kunnen gebruiken, je knip deze in kleine stukjes en leg deze over je drukplekken heen.
Dan het masker opzetten.