Kinband en neusdoppenmasker leiden tot huidirritatie

1
Vast herkenbaar voor meer mensen, ook degenen die geen neusdoppenmasker gebruiken: huidirritatie en strepen/striemen op je wangen. Als ik mijn kinband en/of masker losser zet, dan ontsnapt er lucht, dus dat is geen oplossing vrees ik. Wie kan mij helpen? Zijn er behalve de bekende blauw/grijze kinband van Vivisol ook meer comfortabele, minder in de huid snijdende oplossingen? Of moet je die zelf punniken? ;)

Re: Kinband en neusdoppenmasker leiden tot huidirritatie

2
Dag Barry, welkom.

Ik heb ook een zeer gevoelige huid, ik kreeg met een kinband zelfs donkere (Druk?) plekken op mijn huid.
Ook krijg ik uitslag van siliconen, ben dus veroordeeld tot een minimaal of een aangepast masker.
Een mede forumlid heeft mij gisteren nog gewezen op een masker met traagschuim randen, dat is een optie welke je kan proberen. Ze zijn er in de uitvoering fullface 'Resmed F20 AirTouch' of een neusmasker 'Resmed N20 AirTouch.

Zelf ben ik meer van het zelf knutselen en heb op een siliconen masker een stuk brillendoek geplakt, voor mij werkt dit momenteel.

Of er huidvriendelijker kinbanden zijn weet ik niet, eventueel kun je nog wat zachts om de banden heen fabriceren.
Een neusdoppenmasker waar ik heel goed tegen kan is de P30i van Resmed, ook de P10 geeft mij geen narigheden.

Het is vooral terugkoppelen naar je leverancier waar je last van hebt, en als je het aandurft gewoon voorzichtig experimenteren met zachte stoffen als barrière.