Re: Warm, volgende week. Tips?

22
De eerste warme nacht zit erop. Mijn AHI schoot omhoog. Normaal zo 2,4 p/uur. gisteren 3,3 p/u en afgelopen nacht 5,3 p/u.
Slaaptijd, nu ja slaap!!, 6u36 ofwel 6.6

Wat opviel 7 apneus gemiddeld 16 sec en 28 hypopneus neem aan per hypopneu tenminste 10 sec. = 392 sec. Dus 6,5 min problemen over 396 minuten totaal slapen en wakker liggen.

Gelukkig ben ik vrij vandaag en gaan we er weer fris tegen aan. :roll: :roll:

Prettige dag verder.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Warm, volgende week. Tips?

23
Vannacht te veel last van een verstopte neus. Dus na een uur mijn masker afgedaan. Had niets met de warmte te maken, maar met een verkeerde neusspray. Ik heb nu wel mijn bevochtiger aanstaan en wel op 4. Deze warmte is - volgens de weerberichten - een droge warmte. Daarom voelt het minder benauwd aan dan een vochtige warmte. Maar omdat het een droge warmte is - een lage luchtvochtigheid - gebruik ik de bevochtiger absoluut wel. Bij een warmte met hoge luchtvochtigheid gebruik ik hem niet.

Re: Warm, volgende week. Tips?

24
Ik gebruik de bevochtiger altijd, maar dan op warmtestand 1, merk geen verschil.
Ik heb nu wel de cpap iets hoger gezet, op mijn nachtkastje, stond voorheen lager omdat de slang anders steeds langs het nachtkastje schuurt en door die geluiden mij uit mijn slaap haalt.

Tot op heden geen last van de warmte gehad vwb de cpap. :D
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Warm, volgende week. Tips?

25
Ook met deze temperaturen is mijn waterbed uiterst comfortabel.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Warm, volgende week. Tips?

26
Met belangstelling heb ik jullie ervaringen gelezen.
Ook mijn AHI is een stuk hoger de laatste nachten. Het best heb ik geslapen toen ik de verwarming van de slang uit liet en de bevochtiger iets hoger zette dan normaal.

Ben benieuwd of ik dat weer moet aanpassen nu we vochtiger weer krijgen.

Bedankt voor alle tips hierboven.

Groet, Ineke

Re: Warm, volgende week. Tips?

27
Ben benieuwd of ik dat weer moet aanpassen nu we vochtiger weer krijgen.
Vochtiger als in regen zegt niet zoveel, het is de luchvochtigheid die aangepast (geholpen) moet worden.
In Dubai waar het overdag in de zomer 50 graden is en in een stilstaande auto (gemeten) 80 graden kan de luchvochtigheid dicht tegen de 100% zitten.
In de winter is de luchvochtigheid meestal het laagst en hebben je slijmvliezen het meeste baat bij een bevochtiger.
Verwarmde slang (indien aanwezig) zou ik met dit weer zowiezo niet doen.

Groeten, Bram

Re: Warm, volgende week. Tips?

28
Bedankt voor de duidelijke aanvulling Bram. Dit is precies wat ik bedoelde. Van heel droge lucht (lage luchtvochtigheid) begin van de week naar een luchtvochtigheid van 78% op dit moment is een heel verschil. Niet gek dus dat ik de bevochtiger soms hoger of lager zet.

Re: Warm, volgende week. Tips?

30
ik slaap als een blok, ondanks het warme weer. Ik doe vlak voordat ik op bed ga koel water in mijn apparaatje. Mijn luchtbevochtiger staat net als altijd op 3. Heb alleen inderdaad iets hogere AHI, maar daar maak ik me niet zo druk om.

Een warme groet, Gitta

Re: Warm, volgende week. Tips?

34
Beetje later naar bed, 10 minuutjes lezen, lichtje uit, en vanmorgen stond de teller op 8,2 uur geslapen.
Hoppa!
(En die ijsblokjestip werkt. Blokjes erin, verdamping op nul. Lekker fris, zolang ze niet gesmolten zijn, uiteraard.)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Warm, volgende week. Tips?

35
Niekniek schreef:Ook ik ben veel wakker met deze hitte
Afgelopen nacht in het totaal 4,5 uur geslapen
Denk dat er vanavond wel een man met de hamer langs komt
Laat hem maar goed aankomen zodat ik weer goed kan slapen
Niet instinctief bukken Niek.
Dan mist ie! :D
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Warm, volgende week. Tips?

36
Menno M. schreef:
Niekniek schreef:Ook ik ben veel wakker met deze hitte
Afgelopen nacht in het totaal 4,5 uur geslapen
Denk dat er vanavond wel een man met de hamer langs komt
Laat hem maar goed aankomen zodat ik weer goed kan slapen
Niet instinctief bukken Niek.
Dan mist ie! :D
:shock: :lol:
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Warm, volgende week. Tips?

37
Menno M. schreef:
Niekniek schreef:Ook ik ben veel wakker met deze hitte
Afgelopen nacht in het totaal 4,5 uur geslapen
Denk dat er vanavond wel een man met de hamer langs komt
Laat hem maar goed aankomen zodat ik weer goed kan slapen
Niet instinctief bukken Niek.
Dan mist ie! :D
Volgens mijn is hij mij appartement voorbij gegaan
Ben maar weer uit bed gekomen, slapen lukt nog niet erg
Maar uitslapen komt ook niet voor in mijn woordenboek

Re: Warm, volgende week. Tips?

38
Ook mijn AHI gaat omhoog door dit warme weer wat we de laatste dagen gehad hebben. Bij mij gaat het van 3 naar 7 en dan weer 3 en zomaar weer 6. Normaal ligt mijn gemiddelde zo ongeveer op 2, maar op deze manier gaat het gemiddelde snel omhoog. Zolang ik mij er goed bij voel is het ook goed, maar met hoofdpijn wakker worden zegt dan toch wel iets met een hogere AHI.

Geloof gelijk dat hier het warmere weer schult aan is.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Warm, volgende week. Tips?

39
Ik heb deze week eigenlijk prima geslapen. Geen afwijkende AHI. Tot ik gisteren maar niet in slaap kon komen en uiteindelijk maar een uur of twee sliep. Wat een zware dag heb je dan. Gelukkig ging het de afgelopen nacht weer goed. Acht uur met een AHI van 0,6. Prima zo.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Warm, volgende week. Tips?

40
Mijn AHI schommelde gemiddeld rond de 2, maar de laatste tijd is het uien. Sinds dat warme weer ook weer wat lucht in mijn maag steeds. Dat neusmasker lekt echt ongelooflijk snel. Als de huid onder de rand van het masker gaat zweten of een beetje vettig wordt door de warmte, voel ik er al lucht langs lekken bij de minste geringste beweging. En de verwarmde slang is ook zwaarder dan de onverwarmde slang, dus die trekt er ook aan.

In de uitgelezen gegevens is duidelijk te zien dat die hogere AHI te wijten is aan de lekkages. Dan heb ik nog niet eens last van warme lucht inademen. Als ik de gegevens bekijk van vóór de warmte (vanaf 19 juni) tot nu, dan zie ik mijn AHI met de temperatuur meestijgen:

2.62 - 1.71 - 1.43 - 2.74 - 3.33 - 2.77 - 4.20 - 6.89 - 0.64 - 3.64 - 5.32 - 2.11 - 4.68 - 3.38 - 4.64 - 4.91 - 2.73 - 5.64

Kortom, het gaat alle kanten op en ik moet maar net een nachtje stil genoeg liggen, wil mijn AHI een voor mij normale hoogte hebben. Veel van die nachten werd ik benauwd wakker of met lucht in mijn maag en heb ik de laatste paar uurtjes zonder masker verder geslapen en al word ik dan altijd minder rustig wakker (dan heb ik het bloedheet en veel dromen), ik moet ook ééns slapen.