Al zo ver ik mij kan herinneren heb ik een verstopte neus.
Mijn neus is al 2 keer gebroken en mijn linker neusgat is gewoon wat kleiner.
Ik los dit op met xylometazoline en liep er voorheen standaard mee rond.
Flesje in de slaapkamer, flesje in mijn jas zak en mijn vrouw had altijd een nieuwe mee in haar tas voor als ik plots zonder zat.
Kortom is was VERSLAAFD !!!
Vorig jaar sprak ik iemand die mijn gedrag herkende en wees mij erop.
Dan lees je er dingen over en dan herken je het.
Ik was naar de huisarts gegaan en heb het probleem voorgelegd.
Op recept heb ik toen mometasonfuroaat spray gekregen maar na een tijdje mee gestopt omdat het niet hielp.
Toen met een Rino hoorn met zoutwater gespoeld, maar ook dat gaf geen effect.
Na een paar maanden doormodderen was ik er eindelijk vanaf, pffffff wat was dat een strijd.
Tot vorig jaar december was ik "clean" tot ik de cpap kreeg.
Weer mijn neus dicht. (slang verwarmd, slang hoes , hogere vochtigheid ingesteld enz)
Maar toen greep ik weer naar de xylometazoline, iets wat mij altijd gered had.
Na een aantal weken bijna niet geslapen te hebben moest ik het gewoon gebruiken met tegen zin.
Ik was zo moe

Dan val je weer terug.
2 weken terug naar het ziekenhuis geweest voor mijn cpap machientje en daarna naar de long arts.
De longarts zag aan de waarden dat het niet helemaal goed was en stuurde mij met een beetje spoed door naar de kno arts.
Tot mijn verbazing kon ik de volgende middag al terecht.
Alleen was deze arts niet goed gehumeurd denk ik, hij luisterde niet naar mijn verhaal.
Ik had al 2 dagen geen spray gebruikt en mijn ene neusgat zat gewoon dicht. (niet van smurrie)
Hij keek even en ramde toen in beide neusgaten een camera tot achter in mijn keel.
Nou, het ziet er goed uit zei hij.
Ik geef je een spray-tje en zie je over 6 weken terug !
??????????????????????????????????????? dat was mij gedachten.
Een beetje verbouwereerd liep ik de tent uit.
Ik ging mijn nieuwe spray Dymista halen en herkende die smerige polyester geur.
Momenteel heb ik ook een geur overgevoeligheid probleem, als iemand rookt aan de overkant in de tuin ruik ik dit al.
Sterke parfum of wier rook word ik helemaal gek van.
Deze meuk heb ik volgens mij al eerder geprobeerd.
Nu bijna 2 weken later type ik dit bericht en ben ik terug bij af.
Weer bekaf en moe, slaap ik weer 4 a 5 uurtjes in brokjes per nacht.
En ben ik een beetje boos aan het worden als ik aan de kno arts denk, wat een L.L !
Goed , we gaan verder en denken wat ik nu ga doen.
Nu had ik 2 jaar terug al een jaar behoorlijk last van mijn ogen.
Wazig zien, vaak hoofdpijn en migraine.
Een jaar lang proberen een afspraak te krijgen in het ziekenhuis in den helder ben ik uiteindelijk naar het Opsis oogziekenhuis gegaan.
De assistente die mijn ogen zo druppelen en mij voorbereide merkte dat er iets niet goed was met mijn ogen.
Ze haalde de oogarts erbij en die vertelde mij dat ik glaucoom had.
Ik ben toen met spoed gelazerd en mijn problemen begonnen te verdwijnen.
Ik had gelukkig geen schade aan mijn oogzenuw, en na 2 maanden heb ik een nieuwe verder kijker gehaald bij de opticien.
Afgelopen weekend het internet weer opgestapt om wat dingen te lezen en zoeken over neusspray.
Ik begon met de laatste middel wat ik gebruikt had Dymista.
Ik lees gelijk in de gebruiksaanwijzing dat je moet oppassen als :
Wanneer moet u extra voorzichtig zijn met dit middel?
Neem contact op met uw arts of apotheker voordat u dit middel gebruikt.
• U heeft een verandering in uw gezichtsvermogen of u heeft in het verleden last gehad van een
verhoogde oogboldruk (verhoogde oculaire druk of glaucoom) en/of staar (cataract). Als dit op u
van toepassing is, wordt u tijdens het gebruik van dit middel goed onder controle gehouden.
Nu heb ik ook het idee dat ik inderdaad weer last begin met wazig zien.
Potverdikke xylometazoline en mometasonfuroaat waarschuwen hier ook voor.
Nu maar gelijk kappen met al die zooi, die deur van mijn oog problemen wil ik niet meer open doen.
Mazzel (of niet) dat ik dit lees, dit is zo wie zo dom van mij om de bijsluiter niet te lezen.
Nu even denken en zoeken wat ik hier mee aan moet.
Ik het verleden zijn wij vaak als gezin niet goed medisch geholpen, en het vertrouwen is dus ook geschaad.
Nu eerst maar eens brainstormen wat ik hier mee aan moet.