wat betekent dit

1
Zeer geachte allemaal :)

Ik speel het niet meer klaar (vandaag ?) dit op de juiste plaats tezetten.

Sorry sorry, please help me............

Niet spottend bedoeld maar ik moet mezelf een beetje op de been houden, en dan communiceer ik graag op deze manier. Grappig en pseudo grappig.....Heb diverse TIA's en CVA gehad. Excusez-moi..........
Ik zou graag iemand willen vragen mij een uitvoerige uitleg te geven van de bijgeleverde uitlezing van mijn apparaat
Ik begrijp dat mijn AHI begon om 22.55 en eindigde om 00.20 uur.
Maar hoe moet ik dat zien: is elke stijging een stop in mijn ademhaling ?
Wat is/betekent dan dat maximum van 12 ?
En hoe die daling precies lezen ?
Ben niet altijd in even goede conditie, ook wat betreffende mijn denkvermogen . Erg, jawel, maar ik leef nog steeds. : Bijzonderheden hoor je na evt. vraag :)
Uw bericht kan nu met de volgende bijlagen of koppelingen worden verzonden:
[img]uitlezing.jpg[/img]

Re: wat betekent dit

3
Henk, sla het plaatje eerst op op jouw pc. Vervolgens open je in je browser het programma LunaPic.

http://www167.lunapic.com/editor/?action=moreupload

Bij 1 Bestand kiezen klik je in dit vakje en dan opent je Verkenner. Zoek het plaatje op en klik erop, dan kies je voor Bestand openen. Daarna selecteer je Size 400-600 en klik je op upload. Daarna komt de foto in beeld. Klik dan op IMGUR

Nu krijg je drie codes te zien. Kopieer de middelste van het Forum en plak deze in jouw bericht.

Zie hier het resultaat:

Afbeelding


Het plaatje is nu zichtbaar.

Probeer het eens.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: wat betekent dit

4
Afbeelding

benieuwd , Na wel 10 keer op en neer van die uitleg naar het doen. Erg Erg Erg voor een geroutineerde PC man , ............ooit:((((((

Gelukt zie ik :)) Had wel duidelijker gemogen maar een kenner ziet meteen wat ik bedoelde ..Nietwaar ?

Bedankt alsvats

Re: wat betekent dit

5
Hallo Henk,

wat ik er precies uit kan halen, is dat dit een klein gedeelte is van het begin van de slaapperiode. In circa iets meer dan een uur tijd heb je 12 ademstops gehad, dit bij een vermoedelijke vaste druk van 6 cmh2o. Verder is het plaatje niet echt scherp genoeg om de teksten te kunnen lezen. Heb je een F&P Icon cpap of een ander merk?

Je kunt mij eventueel ook een mail sturen met daar de plaatjes die met een knipprogamma daar in kan plakken. Dat knipprogramma heeft een icoontje van een schaar en is vrijwel op elke computer aanwezig.

Ik zal je in een PB even mijn emailadres geven.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: wat betekent dit

9
Sorry allemaal, dit kost mij veel moeite, ondanks mijn pc gedoe/kennis van vroeger..
Een ding tegelijk telt tegenwoordig :(

Die grafiek Ruud:
is elke helling en later een daling 1 stop ?
Tel ik er 14. Right ?

Ander dom probleem is dat ik het scherm niet van *volledig scherm* afkrijg, en daardoor dat knip-icoontje niet aankan.
Al eerder eens meegemaakt, toen opgelost maar nu even nog niet. Wordt ook aan gewerkt/gedacht

Ik trek me nu even terug, bitte niet kwalijk nemen Ruud.
Door jouw antwoord ben ik al heel tevreden.
Blij dat dit hier werkt en ik kom terug.
Wel de bedoeling, haha.........
Groeten, Henk

Re: wat betekent dit

11
Ruud,

Apparaat is :Philips Respironics System One (60 Series) RemStar Pro met C-Flex+ (461P)

Ik ga hier weer uit, tenzij jij het nog nodig vindt mij te waarschuwen voor het een of ander wat ik misschien over het hoofd zie. Niet onmogelijk ;).

De laatste week waren de AHI's , te beginnen op 5 nov: 8.2//2.99//0.5//1.37//1.93//0.79 en van de laatste nacht, 11 nov dus 1.15.

Niet verontrustend lijkt mij, toch ?
Maar ik heb wat moeite die grafiek goed te interpreteren.
Die helling en de tijdsduur.........

Hm, plotseling herinner ik me nu die getallen tussen haakjes. Denk dat dit de duur van de stop is.
Ik ga dit nog even uitpluizen en laat het daarbij.

Bedankt voor de support !!
M.vr.grt.

Henk Kist

Re: wat betekent dit

12
Al die grafieken interpreteren is ook bijna onbegonnen werk ; daar moet je bijna een studie voor volgen.
Wat belangrijk is is je AHI en of dat Obstructieve of Centrale apneus zijn, eventueel de hypopneus (die drie samen vormen je AHI) en of je ontoelaatbaar veel lekkage hebt.
De rest zijn alemaal endeloze lijnen over je ademhaling en de druk, en eigenlijk alleen met elkaar in verband te interpreteren.

Als je bijvoorbeeld naar de minuutventilatie kijkt, ze je vaak stukken met weinig en stukken met veel variatie ; dat zijn de periodes dat je diep en minder diep (of zelfs niet) slaapt. Je kunt ook precies de momenten van een apneu (CA of OA) opzoeken, maar voor de gegevens je ook echt wat zeggen ben je een eind verder . Ik bestudeer ze al twee jaar regelmatig en snap er nog steeds eerlijk gezegd geen biet van ;-)

Re: wat betekent dit

13
L33ntje,

Helemaal gelijk hoor. Op het kastje zie ik ook de waardes en het was prima in orde bij de laatste controle.
Misschein moet ik er niet elke dag naar kijken, maar zo zit het beestje nu eenmaal in elkaar ..
Lekkage praktisch nihil, geen enkel probleem met het masker, dus wat wil je nog meer.......

Maagproblemen , al 40 jaar lang , verstoren mijn slaap meestal.
En dat is verrekte jammer.

Maar we gaan gewoon door door door tot het bittere einde :)

Wees gegroet allemaal.
Henk