Heb ik csas??

1
Graag wil ik twee dingen graag vragen aan jullie. Me eerste vraag: zodra ik in slaap val, zonder Cpap stik ik gelijk en wordt ik gelijk wakker. Soms stik ik al terwijl ik nog niet eens slaap maar me ogen dicht heb. Is dit normaal? Want ik heb zoveel last van mijn hart dat ik begin te denken dat dit de oorzaak is. Ik heb trouwens over de 40 ahi dus ernstige slaap Apneu en slaap altijd met de Cpap maar soms doe ik hem af en dan gebeurt dus wat ik net beschreef. Iemand hetzelfde? Direct stikken zonder Cpap?

Mijn tweede vraag is dus, hoe kan ik weten of ik centrale slaap Apneu heb. Ik heb erg veel last van slaapstuipen bij het inslapen. Kan dit wijzen op centrale slaap Apneu? Ik heb dit mijn longarts gevraagd maar die zei letterlijk op mijn vraag, kan het zijn dat ik centrale slaap Apneu heb? het volgende "ja, dat weet ik niet he".

Iemand enig idee?

Re: Heb ik csas??

3
Hoi Tyson,
Het "stikken" zonder cpap is voor mij ook niets abnormaals hoor. Ik heb een AHI van 64 en met cpap nu tussen de 4 en 0.9 . Ik had het gevoel dat ik hartproblemen had. Afgelopen week een dag met apparaat voor hartritmemeting om de nek gelopen en er bleek niets te vinden zijn. Wel ben ik 17 kg in een jaar gegroeid. Ik zoek mijn oorzaak daar in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Heb ik csas??

4
Hallo Appiehappy,
Dat je aankomst is heel normaal, bij apneu, je hele hormoonhuishouding ligt door elkaar, waardoor je dus aankomst.

En Tyson, ga eens naar een slaapkliniek met jou vraag, hiervoor moet je een slaaptest ondergaan. En ten tweede nooit slapen zonder CPAP. Als je een nacht bv 4 uur slaapt met een CPAP, en je zou hem dan 2 uur af doen en verder slapen, heeft de CPAP, dus geen zin. Een nachtje zonder, is hetzelfde als auto willen rijden zonder benzine. Hartproblemen kunnen ook een gevolg zijn van jarenlange onbehandelde slaapapneu.
Wat voor soort masker gebruik je?
Hoor vaak dat mensen met een Full face masker een stikervaring hebben,met het Full face masker. Echter zoals jij aangeeft een stikervaring zonder CPAP lijkt mij heel erg op een arroussal, je stopt met ademen, en je lichaam geeft een wekreactie om te gaan ademen.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk