Zuurstofconcentrator op vakantiebestemming

1
Beste allen,

langs deze weg wil ik informeren of er iemand is die ervaring heeft met het huren van een zuurstofconcentrator in het buitenland.
Van mijn zorgaanbieder, CZ, heb ik een concentrator voor thuis gebruik geleverd gekregen via Westafalen Medical BV.
Westfalen Mecical BV biedt de service om een concentrator op een vakantiebestemming te laten plaatsen.
In mijn geval op Gran Canaria, voor 17 overnachtingen. Het bedrag dat ze hier voor vragen is ongeveer € 400,00.
Dat het duurder is in het buitenland snap ik maar bijna het 10 voudige. (€ 23,50 per nacht)
Rondvraag laat zien dat er goedkopere leveranciers zijn echter hier heeft CZ geen contract mee.
Wie heeft ervaring hiermee opgedaan of heeft iemand wellicht een alternatief?

Ik gebruik nu 1,5 liter zuurstof, via mijn C-pap, per minuut om de ademhaling te stabiliseren zodat de centrale apneu's beperkt blijven.

groet Wiel

Re: Zuurstofconcentrator op vakantiebestemming

2
Hoi Wiel,

Heb je ook veel last van CSR ademhaling bij je Csas?

Ik ken op dit forum Arkie {Dirk} die zo concentrator heeft gehad.

Ook Mariannevg heeft deze gebruikt en ik dacht ook op vakantie.

Ik heb haar een mail gestuurd en misschien reageert zij op jou bericht.

Succes

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Zuurstofconcentrator op vakantiebestemming

3
Ha Wiel,
Kreeg een mailtje van Ruud met de vraag of ik op jouw bericht zou willen reageren....
Inderdaad heb ik ervaring met een zuurstofconcentrator en vakantie....Ik heb ruim 3/4 jaar geslapen met een zuurstofconcentrator (1,5 l/m) om mijn saturatie 's nachts hoger te krijgen. Saturatie ging niet omhoog, maar kreeg wel co2 stapeling. Slaap nu alweer een half jaar met een Bipap en helaas sinds 2 weken weer met zuurstofsuppletie!
Als reserve heb ik bij Vivisol gevraagd om een reisconcentrator ipv zuurstof flessen. Dit omdat ik meerdere keren per jaar meerdere dagen in het buitenland ben. Ik heb dus iedere keer de reisconcentrator mee kunnen nemen zonder extra kosten. Met jou eens dat €400 voor een vakantie belachelijk duur is!
Misschien kun je de vraag om een reisconcentrator nog bij jouw leverancier neerleggen. Ik heb mijn leverancier ervan kunnen overtuigen dat zuurstof flessen als reserve voor mij geen toegevoegde waarde hadden.....
Succes!
Groet, Marianne