CSAS en mijn reuk en smaak

1
Ik gebruik de CPAP vanaf 1 januari 2017.
Na een Hartfalen vermoede men in het WZA te Assen dat ik Apneu zou hebben.
Nog tijdens mijn opname heeft er nachts een test plaatsgevonden met een kastje op mijn buik. Bij een bezoek aan de longarts vertelde hij mij dat ik 42 apneus had gehad. zijn voorstel was een CPAP. Dit heb ik gedaan.
Na zes weken controle te veel CSAS. Druk naar 6 gebracht en het medicijn Acentazolamide voorgeschreven.
Langzaam maar zeker is mijn smaak en reuk bijna verdwenen en heb ik een vreemde smaak in de mond. Ik heb met bevochtiger en zonder geprobeert ik merk geen verschil.
Is er iemand die hierover wat kan zeggen.
Hans. Borger.

Re: CSAS en mijn reuk en smaak

2
Bijwerking medicijn? http://www.tijdschriftpraktijkondersteu ... akzin.html
Een aantal medicijnen heeft verandering van smaak en reuk als bijwerking. Dat zijn onder meer antibiotica, anti-epileptica, antidepressiva, antihistamines, decongestiva, antihypertensiva, hartmedicatie en lipideverlagende middelen. Bij antihypertensiva/hartmedicatie gaat het om acetazolamide...
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: CSAS en mijn reuk en smaak

3
Welkom Hans, welk merk cpap heb je?

Mocht je veel last hebben van centraal Apneu, let dan goed op de vorm van je ademhaling.

Mocht je namelijk last hebben van Cheyne Stokes ademhaling, komt vaak voor bij hartfalen, dan zou je in feite een ASV als apparaat moeten gebruiken.

Deze neemt de ademhaling over op die momenten dat het bij jou stopt.

Google eens op Cheyne Stokes ademhaling.

Je ademt licht tot dieper en weer afnemend in om vervolgens te stoppen met te ademen. Vervolgens herhaalt dit proces zich telkens opnieuw.

Als je zelf uitleest via Sleepyhead, www.sleepyhead.be kun je zeer snel zien

Heb je een Resmed of Philips Respironics machine dan kun je SleepyHead goed gebruiken.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: CSAS en mijn reuk en smaak

5
Hans, dan kun je SleepyHead goed gebruiken.

Gewoon even downloaden van www.sleepyhead.be en installeren.

Even een profiel aanmaken. Ofwel je naam invullen, Amsterdam +1uur,en vinkje zomertijd.

Dan door enteren. Je kaartje op slot zetten en inlezen en eruit halen van het slot af en weer in de Resmed steken.

Daarna eens je resultaten bekijken.

Zie je CSR grafiek gevuld, dan daar extra aandacht aan laten besteden.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar