Re: Medicatie?

2
Welkom Elke

Ik heb even niet op je eerdere berichten gereageerd omdat al meerdere reacties waren. Als Neurologie verpleegkundige ken ik de Mirtazipine als antidepressivum al gebruiken wij het meer als doorslaapmiddel. Zover bekend heeft het geen significante werking op OSAS of CSAS maar zeg nooit nooit. Alle medicatie heeft bijwerkingen en al zijn velen bekend, toch duiken er nieuwe die nog niet bekend zijn. In jouw situatie is het mogelijk beter om af te wachten of bij jouw slaaponderzoek inderdaad CSAS wordt aangetoond. Nu is er niets zeker en kunnen we ook geen antwoorden geven. Wat medicatie betreft zijn we noch bevoegd of bekwaam om daar een reëel antwoord op te geven. Wij zijn geen artsen en kunnen allen onze ervaringen delen maar zeker op het gebied van medicatie kunnen we niet oordelen.

Groetjes, Thea

Re: Medicatie?

3
Ik heb enorm veel last van in slaap problemen gehad. Nadat ik eerst oxazepam en diazepam heb voorgeschreven gekregen, is dit gestaakt toen bleek dat ik slaapapneu heb. De pam familie kunnen de apneus verergeren aldus mijn huisarts. Nu heb ik eveneens Mirtazipine en ik moet zeggen dat ik er goed op slaap.

Re: Medicatie?

4
Ik ken inderdaad meer mensen met apneu die Mirtazipine gebruiken. Wij mogen hier echter geen medicatie adviezen geven. Ik ken de medische achtergrond niet van mensen en wil er alleen al daarom geen adviezen over geven. Dat is aan de eigen arts om te bekijken of iemand dat wel of niet mag, ook in combinatie met mogelijke andere medicijnen.

Groetjes, Thea

Re: Medicatie?

5
Theab schreef:Ik ken inderdaad meer mensen met apneu die Mirtazipine gebruiken. Wij mogen hier echter geen medicatie adviezen geven. Ik ken de medische achtergrond niet van mensen en wil er alleen al daarom geen adviezen over geven. Dat is aan de eigen arts om te bekijken of iemand dat wel of niet mag, ook in combinatie met mogelijke andere medicijnen.

Groetjes, Thea
Mijn zoon slikt clozapine, anti psychose middel. Er is zware apnea geconstateerd met CSAS. In de bijsluiter van closapine staat niets over apnea, maar op internet(engels) staan wel vermeldingen. Na het lezen op dit forum kwam ik tegen dat CSAS vaak gerelateerd is aan hersenbeschadiging e.d. Mijn zoon heeft tot z'n puberteit epilepsie gehad en dus later een psychose . Wie op dit forum heeft CSAS gerelateerd aan iets dergelijks?

Re: Medicatie?

6
Hallo
Mijn diagnose is gesteld in 2008 en ik gebruik thans een Resmed.
Ik gebruik zelf al jaren Paroxetine en heb naast OSAS ook CSAS. Mijn apneus blijven aan de hoge kant. Mijn longarts heeft mij geruime tijd geleden Acetazolamide voor geschreven'.Mijn apneus wisselen sterk en zin soms laag, maar ook erg hoog (vanmorgen nog 30.8) Ik ben overdag altijd erg moe. Is Paroxetine nadelig voor de apneus?
Is hier over meer bekend?

Groeten
Harrie

Re: Medicatie?

7
Ik heb de bijsluiter van Paroxetine gegoogled. Daarin staat niets over invloed op je gewicht.

De eerder genoemde medicatie soorten hebben met elkaar gemeen dat veel gebruikers een sterk hongergevoel ervaren. Als de gebruiker dit niet (voldoende) kan controleren neemt het gewicht flink toe met als gevolg een verhoogde kans op slaapapneu.

Paroxetine heeft deze bijwerking kennelijk niet en deelt dus ook dat verhoogde risico niet.

Overigens heeft de genoemde medicatie op zich ook geen invloed op het aantal ademstops maar zit het hem dus in het overgewicht dat de kans op.... vergroot
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP