Re: Ervaring gezocht: CSAS behandeling

81
Heb in november een ASV gekregen, die werkt stukken beter, dan de 7,5 jaar cpap. Voel me frisser. Moet wel weer terug naar mijn oude leverancier, dat regelt het ziekenhuis. Nieuwe masker is al van hen, dat zag ik pas later.
CPAP krijgen ze weer terug, werkt niet bij mij. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ervaring gezocht: CSAS behandeling

82
Vanmorgen wakker na een droom. Was alweer tijdje geleden. Beetje heftige droom. Dromen jukkie wel eens ?
Verder discussie met huisarts over de liesbreuk. Zij ziet geen verband met apneu, ik wel. Morgen ziekenhuis bellen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ervaring gezocht: CSAS behandeling

83
Hallo,

Wie heeft er ervaring met het St. Antonius Ziekenhuis in Utrecht/Nieuwegein Voor mensen met een ernstige vorm van slaapapneu een nieuwe optie te bieden. Wanneer andere behandelingen van de aandoening niet of onvoldoende soelaas bieden, kan een tongzenuwstimulator de oplossing zijn.

Ik ben daar nu 2x geweest en de communicatie verloopt daar alles behalve vlekkeloos. Telefonisch erg moeilijk bereikbaar.Het is bij de Poli niet duidelijk waar je moet zijn en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Bij mijn onderzoek onder narcose ivm mijn apneu was niet duidelijk welk onderzoek ik moest en lag ik verkeerd. Daarna opnieuw een slaaponderzoek moet volgens protocol. ( ik heb al meerder slaap onderzoeken gehad in ander ziekenhuis duidelijk apneu) Denk je dat je op een lijst staat voor opnieuw een slaaponderzoek is er iets niet goed gecommuniceerd en moet het nog gebeuren. Er wordt geen inzicht gegeven hoe het traject verloopt en vraag je er naar dan weten ze het niet. Gemeld bij de klachten commissie van het St. Antonius ziekenhuis is er miscommunicatie tussen de 2 klachtenfunctionarissen.
Ik heb er weinig vertrouwen in maar hoop wel op een oplossing voor mijn slaapapneu. Heeft iemand nog tips?

Re: Ervaring gezocht: CSAS behandeling

84
Dat was in het Amphia ook zo, de communicatie. Ik had een lijst met belmomenten, vervolgens gingen ze irritant tussendoor zitten bellen. Zonder nummerweergave. Tweede keer mijn mobieltje niet opgenomen, toen belden ze via de vaste lijn. Heb een paar keer opgehangen. Het is nu over. 15 febr. op controle.
Het ziet er goed uit. Ben niet meer zo achterlijk vroeg wakker.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ervaring gezocht: CSAS behandeling

85
Het gaat vrij goed na een half jaar bi-pap. Nog wel overdag soms slaperig en een wat verschoven dag- nacht ritme. Geen gewoonte van maken, om even zonder slurf op de bank te gaan liggen bij de TV.
Makkelijke stoel bevalt nog goed. Hoe gaat het met jullie.??

Heb iemand gevonden (met auto)die wel mee zal willen naar het amphia.

Op 1/6 een kleine operatie in een ander ziekenhuis. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ervaring gezocht: CSAS behandeling

86
bmwpiet schreef:Bedankt,
ook aan de vereniging. Kostte weinig moeite bij huisarts, kan maandag doorverwijzing ophalen naar Amphia, die ook csas doet. Dit spul staat niet in het zorgdomein, zodat ze het schriftelijk doet. Ze vroeg weer wat CSAS was, had ik even niet paraat. Zal de presentatie daarover een keer op sd kaart zetten en afgeven.
Centraal Slaap Apneu of wel openluchtweg apneu kan worden veroorzaakt door de volgende problemen:
- een probleem in de hersenen, waardoor de aansturing van de ademhalingsspieren is verstoord,
- een probleem in de zenuwbanen die de ademhalingsspieren aansturen
- een probleem in de ademhalingsspieren zelf.
De verhouding zuurstof - koolzuur speelt hierbij een grote rol.
De ademhaling stokt met als gevolg een daling van het zuurstofniveau. Zo kom je vaak in een neerwaartse spiraal, waarbij ook vaak Cheyne-Stoke-ademhaling. Een reeks onvolledige ademhalingen, waarbij "gasping" of wel happen naar adem ontstaat. Dit kan lange tijd duren, soms wel een uur. Als je in die periode onvoldoende ademhaalt, afgewisseld met lange ademstops, kan de AHI in dat uur hoog oplopen. Als je 9 uur slaapt en je een AHI van 6 hebt, lijkt dat niet zo hoog, maar als dat in een of twee periodes van een half tot een heel uur duurt, is het effect natuurlijk erg ingrijpend.
Ik hoop dat je met deze informatie verder kunt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk