Vocht in oren

1
Hallo beste leden,

Ik gebruik mijn Airsense10 al sedert november 2016.
Het is letterlijk een wondermiddel voor mij en ben er heel erg blij mee.
Vanaf gebruiksdag 1 slaap ik geweldig goed en wordt uitgerust wakker.
Van 32 ademstops per uur terug gegaan naar 0,3 per uur!

Ik heb echter 1 probleempje:

Naast af en toe een wat lichte loopneus heb ik ook last van vocht in beide oren.
Ik vraag mij af of dit te verhelpen is met de instelling van de bevochtiger.
Moet deze juist hoger of lager??
Ik heb al verschillende standen gebruikt en momenteel staat hij op stand 1.
Probleem blijft aanwezig, hoewel niet elke nacht evenveel last.

Is er iemand die hier een antwoord op kan geven??

Re: Vocht in oren

3
Ondanks dat dit een zeer late reactie is, wil ik toch reageren omdat ik dit herkende en mogelijk kan ik wat tips krijgen.
Ik heb sinds een klein jaar ook een S10. Prima apparaat en een stuk stiller als de S9.

Het slijm/vocht loop naar achteren in de keel en verzameld zich ook in de Buis van Eustachius. Met de S10 heb ik veel meer slijm.
Vooral wanneer ik ga slapen ben ik wel een half uur bezig om de boel wat vrij te krijgen en val dan pas in slaap. Als ik wakker wordt en rechtop ga zitten, komt de boel een beetje los.
Ik heb een verwarmde slang en dat verminderd de boel wel wat maar het is erg irritant. Met de gewone slang was het effect nog sterker. Veel geëxperimenteerd met instelling vocht/temperatuur, maar de beste stand is toch de "Automatische Climate Control"
Bij mijn "oude" S9had ik die problemen totaal niet.

Ik ben benieuwd of de poster van dit artikel verder gekomen is en/of het probleem zich heeft opgelost.
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]