RuudJ
Moderator
Re: Verwarmde slang Resmed Airsense 10

Bericht door RuudJ »

Probeer dan eens Climate control op Auto , temperatuur op 27 graden en bevochtiger op 4.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Razend
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Razend »

OK, ga ik vannacht proberen. Ik zal verslag uitbrengen. :sleeping:
Was alles maar van hout...
--------------------------------
ResMed AirSense 10, ResMed AirTouch F20, ResMed AirFit N20

Razend
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Razend »

Zoals beloofd hier het verslag van afgelopen nacht.

Alles liep anders omdat ik rond bedtijd een erg verstopte neus had en door mijn neus niet voldoende lucht kreeg. Omdat neusspray maar een paar uur helpt, heb ik voor de zekerheid gekozen om mijn AirFit N20 full face masker op te zetten. Bevochtiger op auto en climate control op auto. Gevolg: geen condens, ook niet een beetje. Helaas heb ik het maar een kleine 2 uur volgehouden wegens lekkage en drukpijn, die mij steeds wekten.
Uiteindelijk verder geslapen met mijn MRA in mijn mond en zonder masker.

Ik denk dat clima en bevochtiging op auto toch de beste stand is, ook met het neusmasker. Maar daar kunnen mijn vrouw en ik dan weer niet goed mee slapen wegens de uitblaas-herrie en de erg gerichte ijskoude luchtstraal.

Ik ga de AirTouch proberen, zoals je in je PB suggereerde. D.w.z: als VitalAire dat masker wil leveren...

Razend
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Razend »

Vannacht voor het eerst met de CPAP ‘winter-gecamperd’. Verwarmde slang, fleece-hoesje eromheen. Rond 01:00 uur wakker met veel slijm, gebarsten lippen en geïrriteerde neusgaten. Het viel me op dat de lucht uit de CPAP flink koud was.
Ons zelbouw buscampertje is onverwarmd en het heeft vannacht gevroren. Ik heb de gebruiksaanwijzing niet bij me, maar ik bedacht opeens dat de CPAP wellicht een minimum gebruikstemperatuur heeft. Thuis slapen we ook in een koude kamer, maar daar is het toch aanzienlijk warmer dan in de camper bij nachtvorst.
Enfin, tot 4 uur wakker gelegen en toen het masker afgezet en mijn oude MRA ingedaan. En flink gesnurkt, volgens mijn vrouw.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Wij houden altijd een temperatuur aan van niet lager dan 16 graden celsius. Was het water van de bevochtiger niet bevroren? Maak je gebruik van netstroom of accu pack?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Razend
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Razend »

16 graden? Wow... dat is warm. Wij hebben het raam altijd open, ook in de winter, en de kachel uit.
Nee, het water was niet bevroren (in de camper vroor het net niet). We hebben geen extra accu in de camper, noch op de CPAP dus 230 Volt netstroom.
Ik verwacht overigens geen problemen als het een paar graden warmer is. Het voelde nu gewoon alsof de CPAP Het net niet kon bolwerken.

Plaats reactie