Plaats reactie
PMB
Geregistreerde gebruiker
wie heeft dit ook of is hiermee bekend?

Bericht door PMB »

Dag allen,
Zojuist mijzelf kort voorgesteld en ik zal hier het probleem voorleggen.

Sinds ongeveer februari 2018, kreeg ik steeds meer last van meerdere apneus tijdens de slaap met het masker op mijn gezicht. In de paar maanden daarna, diverse nieuwe instellingen geprobeerd, hoge druk, lage druk, ander masker etc. Niets hielp echt want het probleem bleef. Ongeveer 5 van de 7 nachten heb ik een aantal tussen de 8 en 43 apneus per uur met masker. Naar aanleiding hiervan de slaapverpleegkundige ingeschakeld voor verder onderzoek, nieuw slaaponderzoek met EEG erbij. In die nacht wederom ruim boven de grens van 5, namelijk 20 apneus echter bleek dat mijn hersenpan na ongeveer 2 a 4 uur slapen als een jojo ging.

Nu heb ik nogal wat medicatie en dacht dat het hieraan zou kunnen liggen (Sjogren, pijnmedicatie etc), echter geen duidelijke conclusie. Mijn hele goede longarts heeft me direct doorgestuurd naar Kempenhaege. Helaas is daar de wachttijd vrij lang, 3 tot 4 maanden, voor een intake.

Wie heeft ook iets soortgelijks in zijn nachtritme? Ik hoor het graag van jullie, ook als jullie nog vragen hebben. Bedankt

RuudJ
Moderator
Re: wie heeft dit ook of is hiermee bekend?

Bericht door RuudJ »

Welkom hier op het forum PMB,

Je slaapt met de Resmed las ik in je andere bericht.

Is dit de Resmed AirSense 10 autoset?

Slaap je met een neusmasker of full face masker? Of neusdoppen masker?

Wat is bij jou de druk instelling?

Kun je hier iets over vertellen?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

PMB
Geregistreerde gebruiker

Bericht door PMB »

Dag Ruud,

Dacht dat ik bij een reactie een mail zou krijgen, maar goed.

Klopt Resmed Airsense 10. Ik slaap met een neusmasker sinds begin dit jaar, alleen ben ik tussentijds wel overgestapt naar een nieuwer model neusmasker omdat ik irritatie kreeg in de neus. Momenteel is de druk 8.5. Tegendruk op 4 geloof ik. Rest op automatisch.
In de afgelopen maanden zijn er verschillende instellingen geprobeerd, hogere druk, lagere druk. Deel handmatig, alles automatisch etc. In mijn medicatie (voor chronische pijn en Sjogren) is er niets veranderd. Andere kussen geprobeerd, helpt ook niet. Ik drink geen sterke drank of bier, rook niet dus daar ligt ook geen oorzaak (versterken apneu)

Situatie is iets verbeterd, echter nog steeds problematisch. Combi van slaapapneu met Sjogren is ook niet geweldig (1+1=3). Momenteel zit ik nog steeds te wachten op een oproep van Kempenhaege. Hoop op begin volgende maand, maar je weet nooit.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

PMB,

Als je via een mail bericht wilt ontvangen dan moet je dit zelf instellen.

Lees dit bericht eens door:

viewtopic.php?f=32&t=10380&p=114355#p114355

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Plaats reactie