Re: GSM Resmed AirSense 10

2
Welkom op dit forum.

Je kunt het beste jezelf registreren op de website van myAir. Daar geef je toestemming om de GSM verbinding te activeren.

Dagelijks zal er dan ongeveer één uur na het beëindigen van de cpap therapie de gegevens van die afgelopen nacht worden verzonden naar die website van myAir. Deze gegevens worden dan via een slaaprapport in jouw eigen account weergegeven. Deze is via de pc/laptop of op een browser in de smartfoon zichtbaar.

Lees dit eens door:

viewtopic.php?f=44&t=11956

S6

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: GSM Resmed AirSense 10

3
Hallo Ruud,

Ik heb nu de AirSence 10 een paar dagen en heb inderdaad geconstateerd dat er een GSM-verbinding van Vodafone in zit.

Daarover maak ik mij “zorgen” want her betekend dat men van buitenaf toegang heeft in mijn CPAP.

Voorheen werd er handmatig een kaartje uitgelezen door de leverancier. Daar kwam niemand tussen.

Wie garandeert mij dat het niet mogelijk is dat onbevoegden toegang kunnen krijgen. Ik weet dat je met vliegtuigmodus dit kan uitzetten.

Is mijn privacy gegarandeerd?
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

Re: GSM Resmed AirSense 10

4
casperb71 schreef: 01 feb 2019, 20:11 Is mijn privacy gegarandeerd?
In absolute zin: Nee. We zien dat alle systemen (in dit geval gaat het om het netwerk van ResMed) vatbaar zijn voor inbraak en data-lekkage. Bijvoorbeeld: https://haveibeenpwned.com/ hier staan alle incidenten opgesomd.

Dus de vraag is: hoe veel vertrouwen stelt u in ResMed.

De vliegtuigmodus is zo vormgegeven dat hij er op een gegeven moment "spontaan" uitfloept. Niet betrouwbaar. U kunt wel de modem met een stekkertje afkoppelen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: GSM Resmed AirSense 10

5
Dank en mijn vermoeden was dus juist.

Niet toevallig maar als ik de CPAP niet gebruik, gaat een hoofdschakelaar om en is hij spanningsvrij. Reden hiervoor is dat ook de telefoonoplader daar in zit.

Neemt niet weg dat ik nog geen ervaring heb in de stand “vliegtuigmodus”. Hoe lang blijft hij hier in staan?

Ik moet er toch niet aan denken dat een onbevoegde mijn instelling aanpast terwijl ik lig te slapen.
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

Re: GSM Resmed AirSense 10

6
Wij hebben een klacht ingediend bij de autoriteit persoonsgegevens.
De Resmed S10 werd als nieuwe vervanger van mijn S9 geleverd door VitalAir, zonder informatie te geven over de GSM data overdracht via het mobiele netwerk.
Het is, zeker voor de patient, oncontroleerbaar welke data verstuurd wordt en vooral ook waar naartoe.

Na een maand nog geen reactie gehad van de autoriteit.
Ze zullen het druk hebben!

Re: GSM Resmed AirSense 10

7
miatromp schreef: Wij hebben een klacht ingediend bij de autoriteit persoonsgegevens.
Dat is een uitstekend initiatief! Houd ons op de hoogte :)

De AP zegt dat het zo 6 maanden kan duren vanwege de grote drukte.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: GSM Resmed AirSense 10

8
Hier is al eens een enorme boom over opgezet.

Ik zit wat dat betreft goed.
Onlangs ook een S10 ontvangen, maar van mij zullen ze niks ontvangen: nul streepjes op de antenne.
Geen dekking van het netwerk.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: GSM Resmed AirSense 10

9
Menno, als je expliciet schriftelijk geen toestemming hebt gegeven dan, moet het signaal grijs van kleur zijn, Groen van kleur dan wordt er gegevens, indien aanwezig, verzonden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: GSM Resmed AirSense 10

10
Ik heb wel toestemming gegeven maar ik heb thuis helemáál geen antennestreepjes.
Laatst een weekendje weg met de boot en in hartje Friesland werkte het wel.
Volle bak signaal.

Ik woon wellicht in een zogenaamde "white spot"?
Op mijn mobiel heb ik ook maar 1 of 2 signaalstreepjes, afhankelijk van waar ik sta in huis.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/