Plaats reactie
casperb71
Geregistreerde gebruiker
Resmed S9 vervangen door AirSence 10 of niet

Bericht door casperb71 »

Mijn S9 geeft aan dat de motor zijn max levensduur heeft bereikt en vervangen moet worden. Dat zou kunnen want hij is inmiddels 7 jaar oud en wordt dagelijks gebruikt. ik was zeer tevreden over de S9 met verwarmde slang (die ik in 2016 nog heb vervangen)
Had een hoge druk van ruim 10 en had de tegendruk op stand 2 gezet. Daar sleip ik al vele jaren tevreden mee.

Vivisol gebeld en zij gaven aan dat de CPAP wordt vervangen door het nieuwe type de AirSence 10. Helaas past de verwarmde slang daar niet op en ben verplicht deze zelf opnieuw aan te schaffen.

Ik kan ook kiezen voor een gereviseerde S9.

Daar ben ik natuurlijk niet blij mee, maar het gaat mij vooral of de AirSence een grote verbetering is tenopzichte van de S9.

Nu zag ik dat er al veel over geschreven is, maar kunnen jullie in het kort de voor/nadelen benoemen van de 10 tenopzichte van de 9?

Alvast dank en wacht met het nemen van een beslissing als ik wat info heb.
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker
Re: Resmed S9 vervangen door AirSence 10 of niet

Bericht door persluchtpiraat »

casperb71 schreef:
28 jan 2019, 10:19
Vivisol gebeld en zij gaven aan dat de CPAP wordt vervangen door het nieuwe type de AirSence 10. Helaas past de verwarmde slang daar niet op en ben verplicht deze zelf opnieuw aan te schaffen.
U kunt gewoon tegen ze zeggen dat u dan overstapt naar Westfalen, omdat u daar standaard zonder gezeur een verwarmde slang bij een AirSense 10 krijgt.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

casperb71
Geregistreerde gebruiker

Bericht door casperb71 »

Volgens mij ben ik gebonden aan mijn ziektekostenverzekering en die hebben een overeenkomst met Vivisol.
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Hoi Casper, lange tijd niet meer gesproken. Mijn moeder heeft de S9 en zelf heb ik de Resmed AirSense 10. Het verschil wat ik zie, is dat de S9 om 12 uur 's middags de ahi op 0 zet en de Airsense 10 dit niet doet. Ik weet niet of er in de nacht nog licht brand bij de S9, maar de Airsense 10 is geheel donker als deze in werking is. Na het aanzetten of dit nu met hand of met de Smart functie gebeurd, gaat het lampje na enige seconden uit en is het pikdonker in de slaapkamer. De watertank schuif je aan de zijkant erin en zonder tank is er een afsluitdeksel voor de zijkant aanwezig. Deze moet er bijgeleverd worden, anders kun je niet zonder watertank gebruik maken van het apparaat. Misschien dat de S9 nog iets meer geluid maakt dan de S10 die vind ik geruisloos. Het apparaat is kleiner en zeer makkelijk te bedienen via de draaiknop. Ook het medisch menu werkt zeer prettig en is goed te bedienen. Veel minder knopjes, de Home knop, de draaiknop(+klik) en de Aan/Uit knop (tevens Eco knop door 3 sec in gedrukt te houden) De S10 wordt in een mooie tas geleverd en is prettig om mee te nemen op korte trips of op vakantie. Ja, helaas een afwijkende verwarmde slang, dus oude proberen te verkopen en een nieuwe kopen. PLP heeft gelijk, Westfalen verstrekt AutoSet apparaat inclusief een verwarmde slang en een normale slang. (Vraag wel expliciet om de zijkant deksel, anders moet je daar later nog om vragen) Blijf je bij je huidige leverancier dan zul je moeten handelen zoals PLP aangaf. Westfalen heeft met alle Zorgverzekeraars een contract, behalve met De Friesland. Lees dit na op hun website van Westfalen in Deventer.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

RuudJ schreef:
28 jan 2019, 14:04
Westfalen heeft met alle Zorgverzekeraars een contract, behalve met De Friesland. Lees dit na op hun website van Westfalen in Deventer.
Exact. Of je nou overstapt of niet, het is altijd mogelijk om pressie uit te oefenen!
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

casperb71
Geregistreerde gebruiker

Bericht door casperb71 »

Hallo Ruud,
Ja inderdaad een tijd niet gesproken, maar ja; geen bericht is goed bericht.
Ik lees je punten en jou kennende had je ook wel de negatieve punten benoemd als die ernstig waren.
Bedankt voor de klep en voor wat betreft de verzekering blijft dit hetzelfde.
Ik zal ze vanmiddag eens bellen, maar ik verwacht daar niet veel van.
De gebruikte en nog een hele nieuwe slang zal ik hier op het forum aanbieden.
Groeten Fred

Plaats reactie