Plaats reactie
Razend
Geregistreerde gebruiker
Sterk wisselend waterverbruik AirSense 10 elite

Bericht door Razend »

Hallo mede-snorkelaars,

Ik heb sinds ruim een maand een CPAP, de ResMed AirSense 10 elite. De eerste tijd had ik een slimline slang en de bevochtiger op stand 4. Na 1 nacht met kurkdroge mond verhoogd naar stand 5. Dat ging op zich prima. Het waterverbruik was dusdanig laag dat ik het reservoir slechts om de dag hoefde te vullen.

Inmiddels heb ik een verwarmde slang en alles staat op 'automatisch'. Het waterverbruik is nu zo hoog dat er 'elke ochtend vrijwel geen water meer in de tank over is. Vannacht geprobeerd op 'handmatig', slangtemperatuur op 27graden en bevochtiger op stand 5. Maar toen kreeg ik opeens krankzinnig veel condens.

Ik heb sowieso de indruk dat het waterverbruik sinds de verwarmde slang heel sterk schommelt. Is daar enige logica in te ontdekken?
Was alles maar van hout...
--------------------------------
ResMed AirSense 10, ResMed AirTouch F20, ResMed AirFit N20

RuudM
Beheerder
Re: Sterk wisselend waterverbruik AirSense 10 elite

Bericht door RuudM »

Het verbruik schommelt altijd: temperatuur, , luchtvochtigheid, druk etc. Uit je bericht lees ik niet terug dat de automatische stand je problemen gaf - behalve dat het bakje (bijna) leeg was. Gelukkig is water niet zo duur O:-) Terug naar automatisch dan maar?
Als ik een rustige nacht heb (ca. 6) verbruik ik zowat niets. Maar als het storm is (ca. 12-13) dan is ie wel (bijna) leeg.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Zet de bevochtiger lager als je teveel water krijgt.

https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?f=40&t=10646
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Razend
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Razend »

@RuudM:
Vannacht alles op 'auto' en redelijk goed geslapen. Weinig condens. Bakje bijna leeg.
Vanaf nu op automaat dus.
Was alles maar van hout...
--------------------------------
ResMed AirSense 10, ResMed AirTouch F20, ResMed AirFit N20

Plaats reactie