Plaats reactie
Curltje
Geregistreerde gebruiker
Resmed Autoset for Her?

Bericht door Curltje »

Ik heb sinds een maand de ResMed Autoset. Eerst met een Resmed neusmasker nu met het Philips Dreamwear neusmasker en dit bevalt echt heel goed !! Op aanraden van Ruud heb ik een slanghengel en een verwarmde slang gekocht, en al met al verloopt de therapie nu boven verwachting. Dan heb ik het m.n. over het wennen aan slapen met een masker, dit gaat me eigenlijk veel beter af dan ik had verwacht. De AHI varieert - in deze testperiode - van meestal rond de 2.0 met uitschieters naar boven en beneden (éénmaal zelfs maar 0.1!)

Helaas heb ik nog steeds veel nachten waarin ik veel wakker word. Gelukkig slaap ik dan weer snel in, maar het is toch funest voor het uitgerust wakker worden. Ik heb nog steeds, ondanks dat ik goed met het masker kan slapen én een lage AHI heb met het apparaat, dat ik regelmatig extreem moe wakker word. Met spierpijn en soms ook benauwd. Mogelijk zouden RERA's hier debet aan zijn ......? En als dat zo is dan zou de ResMed forHer daar vermindering in kunnen brengen.

Nu snap ik dat ik de therapie nog veel meer tijd moet geven en ik ga dus ook gewoon door en wacht af.
Echter: van de consulente hoorde ik dat er misschien toch een kleine mogelijkheid is om de ResMed AutoSet for Her hier in Nederland te krijgen. Ze zou hier achteraan gaan.

Vervolgens krijg ik een mail van haar met daarin dat 'de normale versie en de Her eigenlijk gelijk zijn in het herkennen en rapporteren van RERA's'.

Na wat speurwerk op internet dacht ik te begrijpen dat dat inderdaad zo is, maar dat de for Her een heeft een specifiek algortime dat hier op inspeelt. En dat dit als resultaat daarvan een vermindering van incidenten geeft. Het verhaal van het herkennen en rapporteren lijkt me daarmee slecht een half verhaal.

Zijn er vrouwen die na de ResMed Autoset over zijn gegaan naar de ForHer? Ik weet n.l. dat dit in Belgie wel makkelijk mogelijk is, en wellicht dat deze ook op het forum actief zijn.

Groeten,

Curltje

RuudJ
Moderator
Re: Resmed Autoset for Her?

Bericht door RuudJ »

Heb je een variabele druk instelling of een vaste druk instelling?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

Curltje schreef:
02 mar 2019, 11:21
Het verhaal van het herkennen en rapporteren lijkt me daarmee slecht een half verhaal.
Dat heeft u helemaal juist. Ze proberen u waarschijnlijk een beetje af te poeieren.

Het goede nieuws is dat de ForHer functionaliteit alleen een rol speelt in de AutoSet modus. Als u een vaste drukinstelling vindt die de luchtweg voldoende stabiliseert om RERAs op te schorten, dan maakt het niet uit met welke editie van het apparaat u werkt.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

Curltje
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Curltje »

Ik heb nu nog een variabele druk ivm de titratie periode. Daarna zal er een vaste druk komen, vermoed ik. Maar wat is dan het doel van de ForHer? Als het achter de streep niets meer uitmaakt ....

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

Ik kan niet beoordelen hoe goed het algoritme werkt buiten de "slag om de arm" dat het apparaat altijd moet gissen met beperkte informatie.

Het lijkt mij dat het bedoeld is om langdurig gebruik van de AutoSet functie te optimaliseren. Met een vaste druk maakt het niets meer uit.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

Curltje
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Curltje »

Ik ben dit onderzoeksrapport https://www.resmed.com/us/dam/documents ... orithm.pdf aan het ontcijferen. Wat voor mij, als nieuwkomer, best lastig is. Wat ik er uit opmaak is dat uit het onderzoek is gebleken minder incidenten op te leveren bij de vrouwelijke deelnemers. Maar dat geld dus alleen als je variabele druk hebt ?

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

In het klinisch menu kun je dit instellen, waardoor de reactie op veranderingen minder heftig kunt ervaren. Het volgende werkt dan ook alleen in AutoSet stand en niet met een vaste druk instelling.

Reactie AutoSet

AutoSet-modus (alleen AirSense 10 AutoSet-apparaat).
Voor patiënten die gevoelig zijn voor snellere drukveranderingen tijdens de therapie, kan de AutoSetreactie worden ingesteld op Standaard of Zacht. Bij instelling op Zacht ontvangen patiënten rustigere drukstijgingen tijdens de therapie.
Patiënten die AutoSet-reactiefunctie gebruiken, profiteren nog altijd van de voordelen van de AutoSettechnologie van ResMed, waaronder verbeterde gevoeligheid voor flowbeperking en CSA-detectie
door middel van de Forced Oscillation Technique.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Plaats reactie