Re: Wat meet de ResMed AirSense 10?

21
Niet te geloven, dat ik op zoek naar een link voor Oscar zomaar bij MyAir terecht kom, zonder het zelf te merken! De almacht van de fabrikanten is kennelijk heel groot. Dank voor je correctie en je verdere uitleg, Ruud. Ik zou nooit op het idee gekomen zijn om zelf de SD-kaart te verwijderen – voor de geharde apneut is dat zonder twijfel een fluitje van een cent.
De computer heeft ook z’n bedenkingen: “OSCAR.app is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet worden geopend.” Maar die blokkade valt te omzeilen. Nu maar hopen dat die kaart precies in dat ene gleufje van de computer past waarvan ik nooit heb geweten waar het goed voor is. Omdat ik over een paar dagen de consulent weer spreek, wacht ik er nog even mee. Oscar is intussen best nieuwsgierig en wil van alles weten. Wel genant dat ik hem nog geen verslag van een hele nacht met de cpap kan aanbieden. Maar wat is RX pressure? De (maximale?) luchtdruk?

Re: Wat meet de ResMed AirSense 10?

22
Ik zie alleen RX staan in de rechterkolom van Oscar bij Gegevens of Records. Daar komt voor Beste - en Slechtste RX instelling. In feite heb je die hele rechter kolom niet nodig. Met de knop F10 kun je deze kolom uitschakelen (Verbergen).
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Wat meet de ResMed AirSense 10?

23
persluchtpiraat schreef: 08 okt 2019, 20:22 Een BiPAP S levert alleen hulp bij ademhalingen die zelfstandig zijn ingezet, met CSAS doet deze dus niets.
Ik had me met dit citaat gewapend voor het gesprek met de consulent, maar een misprijzende blik was mijn deel: 'Een BiPAP S geeft 10 x per minuut zelf een impuls'. Het is fantastisch dat er zulke apparaten bestaan die voor de nodige lucht kunnen zorgen, maar ik ben een nieuwkomer en een totale leek op dit gebied, en wanneer er zoveel lucht zit tussen wat deskundigen zeggen dat een apparaat doet wordt het voor mij wel lastig. Wat betekenen die S en die ST eigenlijk? Ik zocht op internet, maar vind bij https://www.resmed.com/us/dam/documents ... er_eng.pdf zowel voor de AirCurve 10 VAuto, de AirCurve 10 S en de AirCurve 10 ST dezelfde omschrijving: 'The AirCurve 10 VAuto device is indicated for the treatment of obstructive sleep apnea (OSA) ...' etc., en dat wordt niet gevolgd door een specificatie. Omdat de consulent misschien aan de longarts voor zal stellen mij met een BiPAP S naar huis te sturen zou ik graag willen begrijpen wat ik dan in huis haal.

Voor wat de ASV betreft kreeg ik de indruk dat deze eventueel pas wordt ingezet als al het andere faalt. Of mijn Cheyne Stokes daar nog een rol bij speelt weet ik niet.

Re: Wat meet de ResMed AirSense 10?

25
Dr. Faust schreef: 19 okt 2019, 12:49 Ik had me met dit citaat gewapend voor het gesprek met de consulent, maar een misprijzende blik was mijn deel: 'Een BiPAP S geeft 10 x per minuut zelf een impuls'.
Haha. Dat is gewoon een leugen. Men spreekt dan kennelijk over een BiPAP ST, maar dan kan het tempo natuurlijk ingesteld worden. Niemand zegt dat je alleen "10 impulsen per minuut" kan krijgen.

In ieder geval, ik kan het weten... ik slaap zelf met een BiPAP S.

S = spontaan
T = timed (impulsen per minuut)

Ik vraag me af en toe af waar mensen mee bezig zijn. Ik krijg wel eens de vraag bij regionale bijeenkomsten of ik een medische achtergrond heb. Totaal niet, maar ik bestudeer zaken aandachtig en praat alleen over zaken als ik absoluut zeker weet dat mijn begrip juist is.

Een ander pijnlijk moment vond ik toen ik bij SEIN de nabespreking had. Mijn neuroloog vond dat "men bij het interdisciplinaire overleg danig onder de indruk was van mijn apparaat." Ik vond dat echt schokkend, want als ze al diep onder de indruk zijn van een ordinaire BiPAP S, op welke afstand zou voor hen iets als een ASV staan? SEIN zou nota bene een "expertisecentrum" moeten zijn.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Wat meet de ResMed AirSense 10?

26
Ja, dat soort confrontaties heb je soms, terwijl je als leek juist zo graag wil vertrouwen op de kennis van de deskundige. In ieder geval ben ik danig onder de indruk van jullie kennis! Maar in dit geval is er dus ook een neuroloog in het spel? Ik vraag het omdat het mij heeft verbaasd dat, hoewel ik CSAS zonder hartfalen heb, er nooit een EEG of MRI of andere neurologische test is gedaan. Wat spoken mijn hersens dan uit, als ze niet doen waarvoor ze zijn opgeleid?

modedit RM: onderwerp gesplitst i.v.m. vragen over Oscar