Resmed S10

1
Goede middag beste mensen

Na lange afwezigheid op dit forum maar weer even van mijn laten horen .

Heb zowaar na ruim 3 jaar eindelijk een vervanger gekregen en das de Resmed S10

Ruud (hey hoe gaat ie) in het verleden al eens geopperd om dit product in bezit te krijgen i.v.m vermoeden centraal apneu en blijkt dat inderdaad van mijn apneu gemiddeld de helft van mijn apneu centraal is .


Oude apparaat zat ik gemiddeld aan een AI van bijna 8 en nu 3 alles op auto , doe er niets aan alleen smart start aangezet , handig zeg je zet masker op en hij schakelt automatisch aan .

Fabrikant opgebeld ivm zware keelpijn en vermoeden dat oude machine hier mee te maken had .

En verdraait ik kreeg de volgende dag een mooi tasje opgestuurd met iets moois daarin .
Gebruik de resmed nu ook zonder water , stand hoog laag ( vochtigheid) maakt niets uit blijf last van keel houden met oude set up .

Nu met nieuwe S10 na 2 dagen problemen opgelost geen keelklachten meer .

Verder verwacht ik nog winst te halen op vermoeidheids gebied met dit fantastische nieuwe blazertje . :hugging:

Groetjes beste mensen

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Resmed S10

2
Hoi Robin,

Gefeliciteerd man met de Resmed. Zat deze als verrassing in het tasje? Zit de bevochtiger er wel bij ook al gebruik je deze (nog) niet?

Je kunt als je de bevochtiger wel gaat gebruiken nog eventueel de Climate airline verwarmde slang erbij gaan gebruiken.

Verder gaat alles goed met je? Lange tijd niet hier gesproken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed S10

3
Ha die Ruud :sunglasses:

Inderdaad de Resmed S10 bevochtiger box zit er bij maar ik kan niet tegen dat water , hoe hoger ik de bevochtiger zet hoe hoger mijn AI word en niet zo'n klein beetje ook .

Vermoeidheid veel minder dan vroeger maar nog steeds aanwezig , komt en gaat , sinds ik de Resmed hebt weer ouderwets moe gek genoeg , mijn lichaam en geest zullen wellicht moeten wennen aan het nieuwe ademen zo voelt het een beetje .


Misschien kom ik naar die meeting in Alkmaar over een paar weken .

Dit apparaat geeft zulke lage AI waarden dat ik twijfel of het wel klopt haha

Ik spreek u :thumbsup:
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Resmed S10

6
Keelklachten zijn compleet weg , stand bevochter is 4 .

Geen vocht in slang dus verwarmde slang vooralsnog niet nodig .

Perfecte nacht en AHI onder de 2

Sleepy nightmare laat ik maar even met rust .

Less is more :thumbsup:
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Resmed S10

7
Met mijn oude F&P kreeg ik altijd problemen als ik water toevoegde , keelpijn en veel hogere Ahi .

Met de Resmed geen keelpijn en onder de 2 ahi

Kan me wel weer gaan afvragen hoe dat mogelijk is maar tis goed zo .

Wel zie ik dat mijn tijd in apneu flink is gestegen zou dat komen omdat ie centraal nu wel detecteerd ?

Sinds ik de resmed gebruik wel moeier maar zal wel te maken hebben met gewenning .

Verders geen klachten hoor ik slaap heerlijk en ook korter ook dat is winst .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld