Ahi/centraal

1
Goede morgen beste mensen

Nu een paar dagen de resmed s10 in gebruik .

Slaap er heerlijk mee , apparaat lijkt mee te denken met mijn ademhaling , veel minder tegendruk bij uitademen , geen klachten verder.

AhI zit tegen de 5 waarvan 4 centraal apneu .

Vraag me af of er niet toch met zuurstof moet worden gewerkt of moet ik bij 4.8 AHI gewoon niet zeuren .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Ahi/centraal

2
Robin, zuurstof is nog niet nodig en moet je ook niet willen. Zuurstof krijg je vanuit een zuurstof concentrator en deze geeft veel extra geluid. Je kunt beter via een neusdoppen masker of via druk aanpassing (denk hierbij ook aan epr bij het uitademen) de ahi nog omlaag brengen. Kijk ook naar hoe jij voelt en niet teveel naar de cijfertjes.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ahi/centraal

3
Beste Ruud

Dank voor antwoord , klopt heb een mooi neusmasker liggen hier maar krijg bizar pijn in neus/omgeving

Vocht zou wellcht helpen maar kan er slecht tegen .

Verwarmde slang heb ik nog niet .

Wel op de oude maar mijn ahi klom omhoog vaak naar de 20 als de vochtigheidsgraad omhoog ging.

Maar het is toch wel met die Resmed dat ie anticipeerd op centraal apneu en bijvoorbeeld niet harder gaat blazen om die reden maar zachter ?

Vermoed om die reden dat in de oude sitatie dingen niet altijd optimaal gingen .

Nah ja so far so good .



Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Ahi/centraal

4
Robin, bij centraal Apneu is de luchtweg al open en dan mag de druk niet omhoog gaan, want er hoeft niets te worden opengeblazen zoals bij obstructief Apneu.

Dus als de druk automatisch, variabel is ingesteld, kan deze omlaag gaan. De Resmed heeft wel de eigenschap dat de druk in feite altijd de maximale ingestelde druk opzoekt bij automatische instelling.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ahi/centraal

5
Haha ja dat zeg ik mijn oude machine ging steeds harder blazen terwijl er centraal apneu was en de resmed herkend centraal en blijft daarom niet op orkaankracht doorjekkeren .


Al met al zeer tevreden ik zou zeggen tot in Alkmaar (1 suiker 1 melk)

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld