Zelf max. druk S10 aanpassen

1
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus ik stel me kort even voor.
Mijn naam is Richard, 47 jaar en sinds 6 jaar slaap ik met een Resmed.

Mijn vraag/probleem:

Ik had in het begin veel problemen met de maximale druk van de S9 waardoor deze als een soort hovercraft boven mijn gezicht hing, allerlei aanpassingen aan mij ( fullface ) masker hielpen niet, behalve als hij zo strak zat dat het zeer ging doen.
Ik heb toen met hulp van Vitalair zelf de maximale druk mogen verlagen en dat werkte top.

Nu is echter vorige maand mijn S9 stuk gegaan en heb ik met spoed een nieuwe opgehaald ( ik ging namelijk 'snachts op vakantie )
Ik heb nu een S10 en die bevalt op zich super ( stiller en handzamer ), maar het "hovercraft" probleem is er weer :-(

Nu heb ik gebeld met Vitalair en die zeggen dat ik eerst contact moet opnemen met mijn longarts, waarna die een brief aan hun moet sturen met akkoord tot drukverlaging en dat er dan pas iemand naar mij komt om het aan te passen.

Ik heb het ziekenhuis al gebeld, maar dat gaat enige weken duren voordat ik terecht kan.

Is er hier iemand die mij kan helpen uitleggen hoe ik dit zelf iets kan verlagen ?

Tevens lees ik dat sommige zelf hun AI kunnen aflezen van de S10, maar ook dat kan ik niet, ik zie alleen het aantal uren slaap wat ik heb gehad, hoe lees ik dit makkelijk af ?

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

bedankt alvast.

Vriendelijke groet,
Richard

Re: Zelf max. druk S10 aanpassen

2
Als ik het goed heb begrepen is de problematiek dat de A10 is geleverd met een andere drukinstelling dan de S9.

Wat grappig weer, hoe 3 posts in deze thread zomaar zijn verdwenen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Zelf max. druk S10 aanpassen

3
@PLP: je was net iets sneller dan mijn reactie. Ook al is de vraag en zijn de inmiddels weggehaalde reacties begrijpelijk, het forum is niet bedoeld om mogelijkheden tot het zelfstandig sleutelen aan machines of wijzigen van de voorgeschreven behandeling openbaar te maken. Uiteraard weten we dat informatie op het internet is terug te vinden maar de vereniging kan daar zelf geen 'promotor' van zijn.

Het onderwerp heb ik gesloten en kan op verzoek van de eerste schrijver weer geopend worden mits het vervolg dus niet over het zelf verlagen van de druk gaat.