Airsense 10 binnenwerk

1
Altijd al willen weten wat er in uw CPAP zit? Nu kunt u het zien, zonder uw machine van de verzekering te hoeven slopen O:-)



Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Airsense 10 binnenwerk

2
Beste PLP,

Bedankt het bevredigen van mijn technische nieuwsgierigheid met voor het posten van dit filmpje.
Eigenlijk best een elegant ontwerp.

Dongen182
Gemeten >40 AHI. Net aan de slag gegaan met APAP Resmed. Nog wat worstelen met de maskers. Eerste resultaten zeer goed. AHI <2

Re: Airsense 10 binnenwerk

3
Dongen182 schreef: 20 apr 2020, 17:59 Bedankt het bevredigen van mijn technische nieuwsgierigheid met voor het posten van dit filmpje.
Eigenlijk best een elegant ontwerp.
Ja, hij is net zo mooi van binnen als van buiten! ResMed heeft natuurlijk zo'n 35 jaar aan ontwikkeling doorgemaakt. Hierover is ook een heel onderhoudend miniboekje te lezen, "ResMed Origins"

Het lijkt erop dat de hele behuizing en bediening is ontworpen rond de turbine-behuizing. Dit verklaart de non-rechthoekige vorm en het feit dat de slang aan de achterkant wordt aangesloten, iets wat ik altijd wel merkwaardig heb gevonden.

Nu moet ik zeggen dat ik de System One van Philips Respironics ook wel heel fraai vind, en uit eigen ervaring kan ik melden dat die nóg makkelijker is om uit elkaar te trekken. Twee schroefjes en daarna is het net LEGO.

Hier een filmpje van een PRS1 50-series.





Misschien maak ik wel een filmpje van mijn 60-series BiPAP (Die kwam na de 50 series, en na de 60 series kwam de Dreamstation) als die volledig is afgeschreven.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Airsense 10 binnenwerk

4
PLP, hartelijk dank voor deze bijdrage, zowel de filmpjes en het geschiedenisboekje van Resmed waren mij onbekend en ik vind het erg interessant om dit te bekijken en te lezen. Niet dat ik direct het apparaat zal open maken, is nu ook niet nodig, maar wel leuk om eens het apparaat van binnen eens te zien i.p.v. altijd de buitenkant.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar