Resmed verwarmde slang

1
Goedemorgen,

Ik heb eventjes een vraag aangaande een verwarmde slang van resmed. En dan wel de climate line Voor de airsense 10.

Ik heb hier al verhalen gelezen over beperkte garantie en helaas loop ik hier ook tegen aan.

Na 3 maanden past de slang niet meer lekker op mijn masker(mirage fx). De slang zit ontzettend los en schiet regelmatig los in de nacht. Contact opgenomen met Vivisol en kreeg naar mijn mening niet een heel klantvriendelijke reactie. "u moet er maar een stuk tape omheen plakken en hopen dat dat werkt, want de garantie is maar 2 maanden".

Daar heb ik het niet bij gelaten natuurlijk, want dat antwoord vind ik persoonlijk van de zotte. Heb de slang nu eindelijk op mogen sturen na een ellenlange vervelende mailwisseling om te kijken of het een fabricagefout betreft.

Maar goed, mijn vraag is dus eigenlijk, heeft iemand hier ook een dergelijke ervaring? Of eventueel een idee hoe het kan komen dat de slang zo los komt te zitten na een tijdje?

Ik spoel de slang 1 maal per week met een zeepsopje door, daar zou het niet aan moeten liggen denk ik.

Re: Resmed verwarmde slang

2
Mijn ervaring met Resmed slangen, verwarmd of onverwarmd is dat ze allemaal op een gegeven moment te los om het koppelstuk gaan zitten.
Ik vermoed dat het rubber (zeker bij de verwarmde slang) wat uitdroogt en daardoor minder stroef wordt.
Wellicht gaat de rek er ook na verloop van tijd wat uit.
In het begin helpt het dan nog door het rubber aan de binnenkant goed te ontvetten met bijvoorbeeld afwasmiddel,maar op een gegeven moment helpt dat ook niet meer.
Ik heb er een ty-wrapje omheen gedaan.
Hij blijft nu perfect zitten.

Ook heb ik wel eens een stukje zelfvulcaniserende tape om het koppelstukje gedaan, maar dat verkleefd op een gegeven moment met het rubber van de slang en dan zitten ze wel heel erg goed aan elkaar gekoppeld.
(Lees: het gaat niet meer los)

De welles/nietes strijd over de garantie kun je proberen aan te gaan.
Maar ik geef je niet veel kans.
Ze hoeven het er maar op te gooien dat je de slang bijvoorbeeld niet goed onderhouden hebt en klaar.
Bewijs maar eens dat je dat wel gedaan hebt.
Dus ik denk dat je deze slang gewoon terug gaat krijgen met een briefje erbij: "De slang is goed, we hebben niets kunnen vinden".
Maar het kan ook zijn dat ze een nieuwe sturen.
Uit coulance (zoals zij dat dan zien).
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Resmed verwarmde slang

3
Hoi Menno,

Hartelijk dank dat je de moeite hebt willen nemen om mijn vraag te beantwoorden.

Goed om te horen dat ik niet de enige ben en het dus niet aan mij ligt. Goed idee om de slang op die manier vast te maken, zal ik zeker gaan proberen!

Verwacht ook niet veel hoor vanuit Vivisol qua garantie, maar het ging me meer om de toon in de mailwisseling. Heb in het verleden regelmatig met Vivisol te maken gehad en dat ging eigenlijk altijd prima.

Heb inmiddels een nieuwe besteld, met de afspraak dat als ze de oude slang compenseren, ze een terugbetaling doen. Zo niet heb ik er 2. 1 goede en 1 minder goede.

Was de slang al 1,5 week kwijt en het vooruitzicht was dat het nog wel even ging duren... Had inmiddels weer wat luchtwegklachten door het niet kunnen gebruiken van de verwarmde slang, dus vandaar de keuze om dan toch maar een nieuwe te bestellen. Zo super duur zijn ze gelukkig ook weer niet bij Vivisol.

Nogmaals bedankt en een fijne dag!

Re: Resmed verwarmde slang

4
Ik heb daar helemaal geen last van. Mijn verwarmde slang heb ik nu al zeker 3 jaar en het is nog steeds mijn eerste en zit nog steeds goed om de aansluitingen van mijn maskers. Nu gebruik ik alleen het F&P flexifit 431 ff masker als ik verkouden ben (gelukkig maar 1 of 2 keer per jaar) en voor de rest neusdoppen maskers die nog een extra slang hebben. De aansluiting blijft goed zitten. Nu met het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker, zit er een aansluiting op die standaard in de slang blijft zitten en die je vastklikt op het masker. Nu moet ik wel zeggen dat sporadisch mijn slang met water schoonmaakt. Ik doe dit onder de douche met warm water, niet heet, en laat hem dan een dag hangen om te drogen. Een ty rip werkt vaak voldoende om weer stevigheid te krijgen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar