AHI 0.00 klopt dat wel

1
vanochtend niet gekeken, maar later op de dag.

Ik ben aan het gapen, voel mij niet fit, stijve kaken, dus ik dacht, laat ik OSCAR eens beter bekijken.
Maar ik zie dat de gementen AHI op 0.00 staat, klopt dat? kan dat?

En als dit niet klopt, kan ik het toestel reset geven?
Hier de gemiddelden, de AHI van afgelopen week is ook maar 1,63, maar 0.00 lijk mij heel sterk.
CPAP statistiek gebruik de ResMed nu bijna 30dgn.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: AHI 0.00 klopt dat wel

2
Alles is mogelijk, maar dat zou dus ook betekenen dat de druk constant is gebleven op het minimum van 7 cmH2O?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: AHI 0.00 klopt dat wel

3
Zo te zien is de druk opgelopen tot maximaal 10,78 cmH2O, dus is er weldegelijk iets gebeurd. Maar dit kan betekenen dat de Resmed zijn werk goed heeft uitgevoerd en dat alle ademstops onderdrukt zijn. Het kan voorkomen, gebeurd echter niet zo vaak.

Resetten doe je door de stroom van het apparaat af te halen en er weer op aan te sluiten. Maar ik denk niet dat je dan andere uitslagen krijgt. Wat geeft trouwens het display aan voor de AHI score? Na het aanzetten even kijken op het display, moet zich ook weer instellen.

Vergeet ook niet in het slaaprapport de Periode weer opnieuw op 'Dag' in te stellen, zal nu 'Maand' staan.

Zover ik weet geeft alleen de Resmed S9 via het display vanaf 12 uur in de middag een 0,00 score aan voor de AHI. Dan is namelijk de nieuwe meetperiode begonnen. Bij de Resmed Airsense 10 blijft de AHI score van de vorig meting gewoon staan totdat de nieuwe meting start als het apparaat wordt aangezet.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: AHI 0.00 klopt dat wel

4
RuudJ schreef: 20 sep 2020, 15:30 Maar dit kan betekenen dat de Resmed zijn werk goed heeft uitgevoerd en dat alle ademstops onderdrukt zijn. Het kan voorkomen, gebeurd echter niet zo vaak.
Dat zal alleen op basis van Flow limitation (die niet bijdraagt aan AHI) moeten zijn. De APAP kan geen apneus voorspellen :)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: AHI 0.00 klopt dat wel

6
Het blijft bijzonder om te zien dat alle rapporten data weergeven, muv AHI..

Ik heb oa een plasje gedaan tussen 05:15 / 05:30... maar voor de rest geen uitschieters.
max druk 11.10 (gemiddelde druk) 8.80)

machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: AHI 0.00 klopt dat wel

7
Zo is de stroom beperking bij 95 % 0,08 % en bij 100 % slechts 0,2 % dus je had gewoon een hele goede nacht. Duurde bij mij jaren voordat het eens voorkwam dat de AHI op 0,00 stond. Was trouwens bij een test voor de website myAir, waarvoor ik een Resmed Airsense 10 te leen kreeg. :blush: :blush: :blush:
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar