resmed airsense 10 verwarmde slang

1
Goede avond allemaal beste mensen

Na toch wel wat jaren te hebben getobt met mijn oude F&P cpap heb ik nu al ruim een jaar de Resmed airsense 10 .

Sweetspot gevonden en das voor mij uiteindelijk vaste druk 9.4 geweest .

Ahi hangt gemiddeld rond de 2.5 en das wat mij betreft goed .

2014 begonnen met cpap en het laatste jaar in een situatie gekomen dat ik kan klussen in huis / sporten zonder gelijk daarna een week me te voelen als een uitgewrongen vaatdoek .

Ben ook 6 kilo kwijt en dat voelt ook prima .

Enigste waar ik mee blijf hanessen is mijn keel/oor , niks ernstigs maar wel storend , het gekke is als ik cpap gebruik zonder water zijn de klachten het minst , een verwarmde slang gekocht , waterbakje er weer bij alles op auto , slang op 27 graden en ik werd me toch wakker met een droge strot , en ook zere keel je zou het tegenovergestelde verwachten .

Dus zonder water , geen droge mond , beetje zere keel , met water en verwarmde slang incl bd filter uitgedroogde mond zere keel en voel me ook beroerd zelfs daardoor , zie ik iets over het hoofdje ?

Groet allen en Ruud mijn goede vrind :yum:
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: resmed airsense 10 verwarmde slang

2
Hoi Robin, Welcome back, long time no see...

Ik denk dat het probleem van de droge strot ligt in het gebruik van het full face masker. Hierdoor gaat de luchtstroom door de open mond. Zelf slaap ik , zoals wellicht bekend, met het Resmed Airfit P30i neusdoppenmasker. Hierdoor is mijn mond, dankzij de kinband (om medische reden nodig), gesloten en heb ik vrijwel totaal geen last van een uitgedroogde mond.

Dus als je met een gesloten mond, dus via de neus(doppen) kunt ademen, kan slapen dan zou in principe de druk nog lager kunnen ingesteld worden en kan de ahi nog verder terug worden gebracht.

Dus ...... misschien een kwestie van uitproberen en tot de ontdekking komen dat de zoektocht nog verder voor een verbetering kan zorgen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar