Resmed 10 - for her/voor haar

1
Ik heb al een paar weken last van slechter slapen, veel snurken, keelpijn, en vermoed dat er iets mis is met mijn Resmed S9. Vanmorgen dus gebeld en het probleem uitgelegd. De jongeman aan de telefoon wilde mij door een menu praten, maar had kennelijk niet het goede model voor zich, want de knoppen die hij benoemde heb ik niet. Hij besloot al snel de CPAP te vervangen door een Resmed 10. Ik vroeg hem om de "for her" versie, maar die bestaat niet, volgens hem. Na het ophangen even gegoogled, en ja hoor, die bestaat wel, dus weer terug gebeld met het verzoek de damesversie op te sturen. Tot mijn verbazing moet daar een goedkeuring bij van de arts, die ik 5-6 jaar geleden voor het laatst sprak. Nu dus wachten en hopen dat de arts vandaag tijd heeft om haar fiat te geven.
Bizar, dat daar apart toestemming voor nodig is

modedit RM: titel aangepast/aangevuld
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Nieuwe Resmed 10

2
Was alles maar “straight forward”! Helaas is er altijd wel sprake van bureaucratie. Dat maakt de zorg onnodig extra kostbaar. Alweer een gemiste kans. Er spreekt toch gebrek aan vertrouwen uit. De medewerker aan de telefoon wordt als onmondig behandeld, evenals de patiënt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Nieuwe Resmed 10

3
De Resmed for Her wordt inderdaad als een apart model behandeld en schijnt weer duurder te zijn dan de gewone Resmed AirSense 10.
De For her versie kan ingesteld worden als Cpap, als gewone Autoset en als AutoSet for Her. Het specifieke algoritme blijkt alleen te werken in de AutoSet for Her versie.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed 10 - for her/voor haar

4
Mocht het niet lukken, dan kan ik altijd uw gewone Airsense10 open maken en er een Airsense10 For Her van maken :P
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i
Bijlagen

Re: Resmed 10 - for her/voor haar

7
PLP, leuk aanbod maar ik denk dat een leverancier die dit apparaat in bruikleen afgeeft het daar niet mee eens is. Als dit nu een eigen gekocht exemplaar zou zijn, dan zit je in een andere situatie met meer mogelijkheden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed 10 - for her/voor haar

9
Het staat nu helemaal op losse schroeven. Ik werd teruggebeld door de consulent van Vitalaire, die vandaag spreekuur had in het Dijklanderziekenhuis. Hij wil eerst het apparaat uitlezen om te zien of het wel stuk is, wat ik overigens snap. Die gast die ik gisteren aan de lijn had kon mij niet het menu inkletsen, daarom besloot hij een nieuwe te leveren. Dat vond ik ook al bijzonder. Ik kan over 14 dagen terecht.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Resmed 10 - for her/voor haar

10
Er staan momenteel Airsense10s zonder accessoires op Marktplaats voor 100 euro. (Gemiddelde uren stand +- 5000 uur) wellicht met zo'n lage prijs de moeite waard om ze te hacken, mocht het niet lukken via de officiele kanalen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i