Re: Waar kan ik een ResMed Aircurve 10 ASV testen ?

22
neuteboomg schreef: 01 jul 2021, 10:07 Wat is een RedMed Aircurve 10 ASV?
ik heb wel een Aircurve 10 VAuto... maar een ASV ??
gevonden, mijn excuus:
ResMed Aircurve 10 Adaptieve servo ventilatie.
Er is 1 leverancier waarvan ik weet (jl jan 2021) die deze machine had. Westfalen Medical uit Deventer.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Waar kan ik een ResMed Aircurve 10 ASV testen ?

23
persluchtpiraat schreef: 02 jun 2021, 02:46 Ik zie niet hoe een ASV kan helpen met hyperventilatie. Voor (periodieke) hypoventilatie is ASV wel een geschikt middel. Hoe ziet u dit?
Hey PLP, vanaf eerste dag met de ASV is mijn ademfrequentie van ±30 per minuut naar ±18 per minuut gegaan.
Dit nu al gedurende 4 dagen, of nachten beter gezegd.
Ik heb dus met de CPAP/APAP/BPAP Hiervoor altijd rond de 30 gezeten.
Dus het verschil is zeer significant te noemen.
Resmed Airsense 10 Autoset - Druk 5 tot 8 - EPR 1

Re: Waar kan ik een ResMed Aircurve 10 ASV testen ?

24
modedit RuudJ: Het is niet nodig om een heel bericht als Quote hier te plaatsen, dit neemt onnodig veel beeldvulling in beslag.

Met de Resmed Airsense Cpap / Apap / of Philips BiPap system one ademde ik dus in : 20,8 liter per minuut
Met de Resmed Aircurve 10 CS Pacewave zit ik nu al 4 dagen op : 11,8 liter per minuut

Geen enkele arts wilde me dit toestel laten testen. En wat ik altijd al dacht wat het geval was (dat de andere toestellen bij mij hyperventilatie teweegbrachten) is dus waarheid geworden en bewezen.

Spijtige vaststelling helaas dat ze steeds het gelijk in pacht willen hebben.
Resmed Airsense 10 Autoset - Druk 5 tot 8 - EPR 1

Re: Waar kan ik een ResMed Aircurve 10 ASV testen ?

25
MacWarrior schreef: 09 jul 2021, 13:38 Spijtige vaststelling helaas dat ze steeds het gelijk in pacht willen hebben.
Het is aan de ene kant onwetendheid, aan de andere kant richtlijnen en regeltjes. Apneuboerkes mogen geen ASV voorschrijven voor gevallen als de onze, want de richtlijnen voorzien er niet in. BiPAP kan nog wel eens, maar heel zelden en met veel getouwtrek. Ik heb mijn ASV ook zelf moeten kopen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i