PROBLEEM: Airsense 11 en zomertijd (en wintertijd)

1
Klopt het dat je de Airsense 11 zelf telkens op de juiste GMT moet zetten bij winter-, en zomertijd? (Resp GMT+1, GMT+2)

Wie bedenkt er nou zoiets? Het is 2023! We hebben notabene ChatGPT en een groot bedrijf maakt niet eens auto-winter-zomertijd bij een apparaat waarbij tijd erg belangrijk is?

Daar komt nog bij dat de klok van de Airsense 11 erg drift. Ik moet in OSCAR elke paar dagen de klok drift veranderen. Inmiddels is er een drift van bijna 4 minuten. Ongelofelijk.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes

Re: PROBLEEM: Airsense 11 en zomertijd (en wintertijd)

2
Kortweg, ja dat klopt! Waarschuwing, als je dit doet, doe dit dan alleen in de middag of avonduren zeg tussen 15 en 21 uur, maar niet vlak na 12 uur 's middags of vlak voor 12 uur 's nachts. Ditzelfde geldt ook voor het weer terugzetten. Doe je dit niet, dan loop je de kans op een waarschuwing, dat alle data eerst gewist moet worden. Overigens heeft het zin? Wat je ook zou kunnen doen is, als je uitleest via Oscar, de tijd +1 uur zetten.

Dit doe je via Bestand (boven in het menu) - Voorkeuren - Masker en Apparaat en op dat tabblad linksboven de uren +1 te zetten.

Je hoeft dan de tijd in de Resmed zelf niet aan te passen. Natuurlijk aan het eind van de zomertijd draai je dit weer terug.

Heeft als nadeel wel, dat de uren in de gehele zomertijd dan weer een uur terug is gezet, maar die tijd is toch al voorbij en iets minder van belang, lijkt mij.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: PROBLEEM: Airsense 11 en zomertijd (en wintertijd)

4
@RuudJ

Ik wil je waarschuwing nuanceren.

Ik had je waarschuwing te laat gezien, dus had het al op een andere manier gedaan en dat werkt prima, dus meld ik het even hier (heb even de nacht afgewacht).

Ik had in de ochtend (voor jouw waarschuwing) het SD-kaartje eruit gehaald en toen de gebruikersgegevens gewist (dan wist hij alleen een cache op het apparaat) en de tijdzone op GMT+2 gezet en SD-kaartje er weer in. Ik was toch even bang dat de historische data weg zou zijn, na jouw waarschuwing gelezen te hebben. Maar nachtje mee geslapen en vanochtend een nieuw profiel aangemaakt in OSCAR en het SD-kaartje daarin geimporteerd. Werkt perfect. Alle data is er nog en met de juiste tijdzone.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes

Re: PROBLEEM: Airsense 11 en zomertijd (en wintertijd)

5
Ik heb nog nooit de tijd bijgesteld.
Ook nooit gehoord dat dat moest.
Mij is ooit verteld dat het uitleesprogramma dat de behandelaar gebruikt het aanpast bij het uitlezen...

Maar goed:
Hoe belangrijk is die tijd?
Het aantal geslapen uren is van belang.
Niet of je die uren slaapt van 22:00 - 06:00 of van 23:00 - 07:00.
Toch?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: PROBLEEM: Airsense 11 en zomertijd (en wintertijd)

6
In principe heb je helemaal gelijk, tenzij je grafieken van verschillende apparaten met elkaar wilt vergelijken om je nacht(en) te analyseren.

Maar dat moet je eigenlijk alleen doen als het nog niet lekker gaat.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: PROBLEEM: Airsense 11 en zomertijd (en wintertijd)

9
Ik vind het beschamend dat Resmed dat niet zelf kan. Er zit notabene een GPRS module in en hij synct in mijn geval naar mijn telefoon (dus kan ook de telefoontijd gebruiken).

En de start- en stoptijd is wel degelijk voor sommigen belangrijk. Bijv. als je ook nog een slaapstoornis hebt naast Apneu, zoals ik, is het zelfs ook relevant voor de somnoloog. En inderdaad. Ik wil verschillende devices kunnen vergelijken die iets kunnen zeggen over mijn slaap (niet alleen over Apneu), zoals O2ring, camerabeelden, en Dreem EEG headband.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes