Stille modus Airsense 11

1
Sinds een week heb ik een Airsense 11 ter vervanging van een zeveneneenhalf jaar oude Airsense 10. Aparaat functioneert prima, behalve dat het in stille modus blijft (halve maan rechtsboven in beeld). Hierdoor worden er geen data naar Myair verzonden. Contact met zowel Resmed als Vivosol heeft nog geen oplossing opgeleverd. Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,
Jan

Re: Stille modus Airsense 11

2
Jan, kan het zijn dat er geen modem ingebouwd is die de gegevens kan verzenden? Er is namelijk een tekort aan onderdelen, waardoor er ook apparaten worden uitgegeven die de verzend mogelijkheid niet heeft. Nu is myAir ook niet echt iets waar je wat je aan hebt. Een score van 100 % krijgen terwijl je AHI nog hoog is, daar zit je niet op te wachten. Beter is om gebruik te gaan maken van OSCAR waarmee je pas echt informatie krijgt waar je wat aan hebt. Met dit programma kun je analyseren hoe jouw dagelijkse score en Ademhalingspatroon (luchtstroomsterkte grafiek) is. Bekijk het eens zou ik zeggen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Stille modus Airsense 11

3
Hallo,
Ik ben Maria en heb me aangemeld omdat ik een vraag/probleem wil voorleggen.
Ik heb problemen met het uitademen via het QuietAir-ventilatiegedeelte(N30i), ik wordt benauwd (voelt alsof ik ga hyperventileren).
Ik kon prima overweg met de Airfit N30i multihole, dit neusstukje was bijna 4 jaar een groot succes voor mij. Helaas kan ik er niet meer aankomen en er is geen soortgelijk vervangend neusstukje gekomen met een stevige kunststof brug en voldoende gaatjes voor het uitademen. Het voelt alsof ik in een spagaat zit, zijn er meer mensen met soortgelijke problemen? Graag hoor ik van anderen of er een oplossing is.
Groetjes Maria

Re: Stille modus Airsense 11

4
Maria, het oude model met het stevige plastic gedeelte met daarin het multi hole filter is vervangen door een uitneembaar Multi hole filter. Het grote stevige plastic gedeelte wordt niet meer vervaardigd. Naast misschien voordelen, had dit ook voor sommige mensen nadelen. Door het harde plastic gedeelte werd het masker in zijligging verschoven (weggedrukt) en kon er sneller lekkage ontstaan. Dus heb je dit nieuwe masker maar nu met multi hole filter al eens geprobeerd?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Stille modus Airsense 11

5
RuudJ schreef: 10 mei 2023, 20:40 Maria, het oude model met het stevige plastic gedeelte met daarin het multi hole filter is vervangen door een uitneembaar Multi hole filter. Het grote stevige plastic gedeelte wordt niet meer vervaardigd. Naast misschien voordelen, had dit ook voor sommige mensen nadelen. Door het harde plastic gedeelte werd het masker in zijligging verschoven (weggedrukt) en kon er sneller lekkage ontstaan. Dus heb je dit nieuwe masker maar nu met multi hole filter al eens geprobeerd?
Ruud,
Helaas was volgens vitalaire (mijn leverancier) alleen de quietair en niet de Multi hole leverbaar, vandaar mijn oproep.

Re: Stille modus Airsense 11

6
Maria, zie in dit onderstaande bericht het bericht met #18.

Daar staat het antwoord van Resmed met de daarbij genoemde registratienummers (afbeelding even vergroten door erop te klikken) waarmee Vitalaire deze kunnen bestellen. Zij zijn in feite verplicht om deze voor jou te bestellen. Dus volhouden en je poot stijf houden. Desnoods dreigen om over te stappen naar een andere leverancier, daar Vitalaire helaas steeds meer en meer slechter te boek komt te staan onder de patiënten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Stille modus Airsense 11

7
Ruud, als ik uitadem dan moet de lucht toch soepeltjes door de gaatjes gaan? Dat gaat echt niet, misschien doe ik wat fout en moet dat klepje boven de gaatjes eraf gehaald worden. Geen idee! Of dat laagje “stof” ertussen uit peuteren? Mijn man zegt: ‘daar gaat echt niet genoeg lucht door’!

Re: Stille modus Airsense 11

9
Maria, in feite moet de lucht niet via het filter, maar zorgt het filter ervoor dat de lucht verspreid wordt naar opzij. Het filter er uit slopen heeft geen zin, want dan gaat het effect verloren en heb je waarschijnlijk last van te veel lekkage. Je moet echt je leverancier 'dwingen' om je aan een multi hole filter te helpen. Desnoods via je longarts of osa verpleegkundige.

Ik slaap met een neusdoppen masker P30i met hetzelfde filter en adem daar gewoon mee uit.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Stille modus Airsense 11

10
Maria, ik ben het met je eens dat het quietair filter een benauwd ding is, sowieso ook voor mij.
Ik vind ook dat na tig klachten dit wat genegeerd wordt.
Ik ben erg benieuwd of je leverancier hem kan leveren. Zo ja, dan zet ik mijn longarts er ook achteraan.

Re: Stille modus Airsense 11

11
Wat ik heb gedaan (ergens op internet gevonden als tip), is het witte filter eruit halen en dan de boven en onderkant daarvan uitelkaar trekken. Dan krijg je 2 filter die wat dunner zijn. Eentje ervan terug met de oorspronkelijk buitenkant van het filter naar de binnenkant van het masker. Het is een beetje een gedoe om te doen en een pincet is wel aan te raden.
Je kunt ook een filter knippen uit een filter dat voor de motor zit als je het na een aantal keer wassen niet meer hygienisch vind (eventueel weer doormidden).
Let ook even op de maat van het masker het maten van de harde masker kunnen anders zijn dan van de meer flexibele. Volgens de maattabel zou ik medium moeten hebben, maar dat knijpt mijn neus dicht. small wide deed voor mij wonderen.