Re: Dreamstation is luidruchtig

21
Ook ik heb sinds mei ongeveer een Dreamstation gekregen en al een omgeruild.
Maar helaas ook de tweede produceert een enorme resonantie die ik maar niet weg krijg.
De eerste heb ik netjes volgens het boekje met water gevuld en elke keer gewassen, maar na een aantal weken begon hij toch steeds luidruchtiger te worden. Bij het tweede apparaat heb ik besloten dat klepje maar dicht te laten en er geen water in te doen. Dit hielp in eerste instantie. Geen geluiden. Maar....helaas na een aantal weken wederom hetzelfde. Heb speciale foam besteld die resonantie helpt tegen te gaan, maar helaas. Dit helpt ook niet. Heb hem zelfs al op de gang gezet, maar ook dat helpt niet. Je hoort hem zo wanneer je rechtop zit nauwelijks, maar zodra je ligt, hoor je hem via je kussen en de matras. En vooral de variatie die ontstaat door in en uit te ademen zorgt ervoor dat je wakker blijft of wordt. En dat geldt natuurlijk ook voor je partner en zelfs de kinderen (in een andere ruimte). Maar nogmaals......ga rechtop zitten en je hoort hem nauwelijks. Het bakje al eruit gehaald en er weer in. Klepje dicht doen. Vasthouden van het klepje. De slang eens vast houden, anders leggen, niet de vloer laten raken, met je hele hand het klepje en omgeving stevig vasthouden wil wel nog even helpen, maar dat kun je natuurlijk niet nabootsen de hele nacht lang. Ik had hem al helemaal met schuim omwikkeld, maar zelfs dat hielp niet.
Het zal best een super apparaat zijn en de eerste tijd was ik er ook heel blij mee, maar nu gebruik ik hem maar niet meer omdat ik dan nog minder slaap dan met dat ding aan.
Welke merken kan ik nog meer proberen? En mag je die proberen? Of ligt dat aan het ziekenhuis of bedrijf dat het apparaat levert? Of wat kan ik met die Philips doen zodat het minder lawaai maakt? Of minder trillingen veroorzaakt?

Re: Dreamstation is luidruchtig

22
Het niet gebruiken is geen oplossing, daarvoor is apneu op den duur te gevaarlijk! Ga terug naar je leverancier en leg uit dat dit voor jou tegendraads werkt vanwege het geluid. Je mag best jouw verhaal wat je op het forum schreef zo aan hun overbrengen.

Je vraag om een ander merk, vraag om een Resmed AirSense 10. Deze is sowieso stil. Ik heb trouwens mijn Resmed op een opstapje naast het bed staan, dus niet op een nachtkastje en hij staat daarom ook lager dan mijn matras zonder dat hij contact maakt met mijn bed. De slang loopt via een rechtopstaande slangenhengel omhoog en weer omlaag naar het masker. Heb je deze methode al eens toegepast?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Dreamstation is luidruchtig

23
Hallo,

Mijn dreamstation staat naast mij op het nachtkastje. Soms bromt dat apparaat idd net iets te hard.

Ik heb er een simpel afwasmatje dubbelgevouwen en eronder gelegd. Ik hoor het apparaat sindsdien niet meer.

Dat afwasmatje is van een soort rubber. Deze word op de aanrecht gelegd als je bezig bent met de afwas. Hierop leg je de afgewassen spullen op. T'is eigenlijk een soort van droogmatje dat je voor een paar euro koopt bij de blokker.

De verwarmde slang hangt aan een Brabantia strijkboutsnoer verlenger, die ik aan het nachtkastje bevestigd heb. Hierdoor geen condensatie problemen in de slang omdat deze bij de aansluiting omhoog word gehouden.

Hierdoor loopt het condensaat weer terug het waterbakje in.