Batterij voor Dreammachine uit 2016

1
Ik probeer er achter te komen of iemand een oplossing heeft om de Dreammachine van Phillips Respironics met een gewone aansluiting heeft kunnen gebruiken in combinatie met een oplaadbare batterij.
Weliswaar is de machine 12V en de omvormer die tussen de machine en het lichtnet zit is geschikt voor 240 V, maar kan je zomaar een batterij op de machine aansluiten met een kabeltje.

Philips heeft nu wel een (Reis CPAP) Dreamstation Go en een Dreamstation batterij, maar bij navraag kunnen ze geen antwoord geven of de batterij compatteble is met mijn standaard dreammachine.

De Dreamstation Go word namelijk niet vergoed door de verzekering

Vraag : is de met vaste lichtnet aansluiting Dreammachine geschikt voor een batterij aansluiting en zo ja hoe.

met vriendelijke groet, Martin

Re: Batterij voor Dreammachine uit 2016

2
Beste Martin,

Je kan jouw Dreamstation op een gewone auto accu gebruiken. Echter heb je een speciale kabel met aansteker plug nodig omdat er een derde draad als sense leiding nodig is. Deze kabel kan je onder andere bij Vivisol bestellen. Zie https://webshop.vivisol.nl/philips-resp ... kabel.html
Elke accu die een spanning van 12 Volt kan leveren is geschikt, mits de capaciteit voldoende is. Een Accu met een capaciteit van 16 Ah (Ampère per uur) of meer is geschikt.
Een Lithium Ion accu is nog beter geschikt omdat deze beter zijn lading vasthoud bij opslag of geen stroomafname.

Met een omvormer die van 12 Volt gelijkspanning 230 Volt wisselspanning maakt kan je net voeding gebruiken. Ook in dit geval is het zaak dat de accu capaciteit ruim voldoende is.
Hou ook rekening met het feit dat na enkele nachten gebruik in beide gevallen het opladen van de accu noodzakelijk is.

Succes en houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Batterij voor Dreammachine uit 2016

3
Beste Ben,
dank je voor de uitgebreide uitleg, ondertussen had ik van Philips helpdesk ook al hetzelfde begrepen. Ik ga nu achter een kabel en accu aan .

Met vriendelijke groet, Martin

Beste Martin,

Je kan jouw Dreamstation op een gewone auto accu gebruiken. Echter heb je een speciale kabel met aansteker plug nodig omdat er een derde draad als sense leiding nodig is. Deze kabel kan je onder andere bij Vivisol bestellen. Zie https://webshop.vivisol.nl/philips-resp ... kabel.html
Elke accu die een spanning van 12 Volt kan leveren is geschikt, mits de capaciteit voldoende is. Een Accu met een capaciteit van 16 Ah (Ampère per uur) of meer is geschikt.
Een Lithium Ion accu is nog beter geschikt omdat deze beter zijn lading vasthoud bij opslag of geen stroomafname.

Met een omvormer die van 12 Volt gelijkspanning 230 Volt wisselspanning maakt kan je net voeding gebruiken. Ook in dit geval is het zaak dat de accu capaciteit ruim voldoende is.
Hou ook rekening met het feit dat na enkele nachten gebruik in beide gevallen het opladen van de accu noodzakelijk is.

Succes en houdoe,

Ben