Dreamstation en moeite met het uitademen.

1
Ik gebruik de dreamstation nu ook al een tijdje. En mijn ervaring met de dream station is dat het tijdens het ademen het uitademen niet echt soepel verloopt en ik extra hard moet uitademen. Kan iemand zich hier in vinden en eventueel een oplossing er voor hebben. Ik hoor het graag hier of u kunt mij e-mailen op abu23@live.nl. Bij voorbaat dank, het word supergewaardeerd als je even de tijd neemt om mij uit de brand te helpen.

Re: Dreamstation en moeite met het uitademen.

2
U heeft waarschijnlijk Flex aanstaan. Flex voelt voor heel veel mensen als "touwtje trekken." Met Flex uitgeschakeld is de weerstand constant bij uitademen, wellicht zorgt dat voor minder onrust. In ieder geval is weerstand bij uitademen een gegeven bij enkelvoudige CPAP. Alleen Bilevel CPAP zorgt ervoor dat ademhalen minder inspanning kost.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Dreamstation en moeite met het uitademen.

3
Hallo Persluchtpiraat,
Ik gebruik de Dreamstation van Philips Respironics nu sinds ca. drie maanden. Het uit uitademen verloopt momenteel wat moeizamer. Het lijkt of ik teveel of meer tegendruk ondervind. Ik heb gelezen dat je die tegendruk (uitademingsdruk) met Flex kunt verstellen. Als ik nu een lagere tegendruk wil bewerkstelligen, dus om gemakkelijker uit te ademen, moet ik dan Flex op 1 zetten of op 3?
Bij voorbaat dank voor je advies.
M.vr.gr.,
Gerard Nijmeijer,(GerardN)
Huizen.

Re: Dreamstation en moeite met het uitademen.

6
GerardN schreef: 11 nov 2020, 13:39 Als ik nu een lagere tegendruk wil bewerkstelligen, dus om gemakkelijker uit te ademen, moet ik dan Flex op 1 zetten of op 3?
Voor de dreamstation:
Er is flex en er is flex+ voor de normale cpap, de apap heeft daar nog aflex bij en dan nog biflex als u bipap gebruikt.
(Er zijn er ongetwijfeld nog meer, maar dat is me zo even ontschoten.)

Ik weet niet of dit bij u aan te passen is, maar flex+ is weer wat fijner als gewone flex.
Hoe hoger het getal (max 3) des te makkelijker het uitademen gaat.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Dreamstation en moeite met het uitademen.

7
Louis66 schreef: 11 nov 2020, 14:57 biflex als u bipap gebruikt
BiFlex heeft weinig te maken met drukverlichting, het is de golfvorm-afronding die je kan kiezen als alternatief voor de klassieke blokgolf met "rise time" op een bilevel CPAP apparaat.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i