A-Flex ?

1
Hallo.

Sinds 5 sept gebruik ik het CPAP apparaat DreamStation. Daarvoor was dat sinds 2014 een System One Remstar apparaat.

De instellingen van de System One waren van 17 Nov 2014 - 4 sept 2019 als volgt:
Auto A-Flex
Soort apparaat CPAP Vaste druk 9 cmwk


Nu is de geleverde DreamStation als volgt ingesteld
Auto CPAP
Soort apparaat CPAP Vaste druk 9 cmwk

Ik heb niet echt klachten maar het ademen voelt op een of andere manier onrustig en ik word vaak wakker.
Kan natuurlijk suggestie zijn, maar zouden ook de instellingen een reden kunnen zijn misschien?

Wie heeft de info om daar iets zinvols over te suggereren want ikzelf heb er helemaal geen kennis van.

Vriendelijk dank alvast.

Willy
Willy Waumans
Sinds 14-10-2014 CPAP
Masker Fisher & Paykel Eson Medium
Verwarmde slang Philips

Re: A-Flex ?

2
Hoi Willy,

Het zou ook zomaar kunnen zijn, dat het algorithme van de Dreamstation afwijkt van de Philips Respironics System One waardoor je moet wennen aan het nieuwe ademhalingsritme.

Je kunt proberen via de Flex functie of dit beter kan worden. Mocht dit nu niet werken, overleg dan eens met je arts of een ander merk als Philips, bijvoorbeeld Resmed AirSense 10 autoset of Devilbiss 64, die ook een ander algorithme kennen, wellicht beter voor jou zou kunnen zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: A-Flex ?

3
Hallo Ruud.

Erg bedankt weer voor je heldere advies. Ik ga het proberen en geef nog eens een reactie hoe het resutaat is

Met vriendelijke groet.

Willy
Willy Waumans
Sinds 14-10-2014 CPAP
Masker Fisher & Paykel Eson Medium
Verwarmde slang Philips

Re: A-Flex ?

4
Ik laat hierbij nog even weten dat het advies van Ruud om de Flex functie te kiezen heeft gewerkt.

Het voelde al gelijk beter en nu een maand verder is dat nog zo.

Het forum en ook Ruud heeft het nut weer bewezen voor mij :thumbsup:
Willy Waumans
Sinds 14-10-2014 CPAP
Masker Fisher & Paykel Eson Medium
Verwarmde slang Philips