stroomverbruik bevochtiger

1
Vaak lees ik her en der dat de bevochtiger van de Philips Dreamstation een stroomvreter is. Kan iemand mij vertellen of dit daadwerkelijk het geval is en hoeveel stroom de bevochtiger dan gebruikt. Ik moet rondkomen van een klein inkomen en is voor mij belangrijk om te weten of ik dan wellicht beter de bevochtiger eraf kan laten.

Re: stroomverbruik bevochtiger

2
Ik denk dat het wel meevalt. Het theoretisch maximaal verbruik is 80W (dat is wat de adapter kan leveren) en dat is dus alles (fan, verwarmde slang, bevochtiger) aan op piekvermogen. Als je elke nacht 8 uur zou slapen met alles op vol vermogen zou dit je zo'n €50 per jaar aan stroom kosten; in de praktijk zal dit dus beduidend minder zijn.

Het bakje met water wordt op zn hoogst lauwwarm, ik zou er niet over inzitten.

Re: stroomverbruik bevochtiger

3
Een bevochtiger en verwarmde slang kan heel veel energie schelen! Ik zet 's nachts in de winter alle verwarming uit, en de CPAP zorgt ervoor dat ik geen koude lucht in m'n gezicht krijg.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: stroomverbruik bevochtiger

4
Ik zou meer aan mijn gezondheid willen denken en hoe ik dan het beste behandeld zou willen worden. Als dat over een heel jaar €50 kost dan bezuinig ik wel op wat anders. Ik kan niet in een portemonnee van een ander kijken, maar voor het voorkomen van een uitgedroogde mond en geïrriteerde slijmvliezen door de koude luchtstroom heb ik wel €50 eur over.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar