AHI nog te hoog

1
Goede morgen allemaal.

Op dinsdag 14 jan. kreeg ik mij cpap van vivisol met het masker (zie onderaan dit bericht), de eerste nacht kon ik niet in slaap komen en plots kreeg ik de drang om het masker af te doen ik kreeg het spaans benauwd, ik heb me in kunnen houden en heb doorgezet en met succes ik ben er nu aardig aan gewend.
Helaas zijn de AHI waardes nog niet zoals het hoort, Mijn eerste nacht 10.2 vervolgens 7.7- 8.5- 27(feestje gehad met wat alcohol) zaterdags 6 zondag 5.5- 9.9- 14.4- 10.1- en laatste nacht 11.6 ik heb gisteren de verwarmde slang gekregen en daar laatste nacht mee geslapen op stand 4 en en vocht ook op 4. ik heb laatse zondag (5.5) nl een heeeel droge mond gekregen vocht op stand 3 ,daarna heb ik deze stand op 5 gezet mn AHI werd 9.9 echter veel geborrel in de slang en masker , dus ik een verwarmde slang besteld, vervolgens de stand weer op 4 terug gezet met als gevolg nog geborrel en AHI 14.4 en nog weer teug op stap 3 met weer droge mond en AHI 10.1
Nu laatste nacht met verwarmde slang op stand 4 en vocht ook op 4 was de AHI 11.6 wel lekker geslapen geen droge mond en geen geborrel. wat moet ik verder doen om de AHI verder te verlagen ?
Op het apparaat staat het maskertype op "uit" is dat normaal ? of moet ik dat instellen ?
in de verwarmde slang zitten stroom kabeltjes maar hoe kan ik die slang dan reinigen ?

Ps dinsdag 28 jan. moet ik naar de OSAS verpleegkundige
Ik ben inmiddels lid geworden van de apneuvereniging. :nerd:
---Philips Respironics DreamStation - CPAP Pro
---ResMed AirFit F10 volgelaatsmasker
---Philips Respironics Dreamstation - Verwarmde slang
---Lid van apneuvereniging

Re: AHI nog te hoog

2
De grote vraag is: Wat is uw drukinstelling. Een adequate druk is voorwaarde voor succes.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: AHI nog te hoog

4
Het is allemaal nog redelijk pril, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat uw druk omhoog moet.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: AHI nog te hoog

5
persluchtpiraat schreef: 24 jan 2020, 19:38 Het is allemaal nog redelijk pril, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat uw druk omhoog moet.
Ik denk ook wel, dinsdag naar de OSAS verpleegkundige , die zal wel wat gaan voorstellen AHI laatste nacht 10.1 .
Nog een andere vraag.
Ik heb inmiddels ook een Philips dreamwear FF masker weet iemand of ik ergens iets moet instellen op het Dreamstation bij maskertype ??? zo ja welke stand ?
---Philips Respironics DreamStation - CPAP Pro
---ResMed AirFit F10 volgelaatsmasker
---Philips Respironics Dreamstation - Verwarmde slang
---Lid van apneuvereniging

Re: AHI nog te hoog

6
Nee, hoeft niet bij Philps. Wel eventueel een weerstandsfactor als deze niet geblokkeerd is. Deze factor staat op het masker als X1 x2 X3 of zoiets.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: AHI nog te hoog

7
De Dreamwear FF is volgens de handleiding een weerstandsfactor X1.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i