alarmering op philips Dreamstation

1
Hallo mensen,
Mijn naam is Gerard Nijmeijer en ik kom uit Huizen (NH). Ik gebruik sinds een aantal maanden de Philips Respironics Dreamstation. Gaat heel goed, maar er is thans(al twee keer) een probleempje opgetreden. 's Nacht is het kleine groene lichtje gaan knipperen (al voor de 2e keer in drie maanden tijd) op de therapie knop bovenkant apparaat. Normaal brandt dat vast, maar het ging plots weer knipperen. Ik vermoedde dat de filters vuil waren. Zoiets had ik ergens eens gelezen. Helaas weet ik niet meer waar. In de gebruiksaanwijzing vond ik er echter niets over. Ik heb het blauwe filter vernieuwd en het grove filter schoongespoeld met water. Klepje weer dicht en het apparaat via de therapieknop weer aangezet. Gevolg: alarmering verdwenen. Met Total Care gebeld en het probleem voorgelegd. Zij wisten de oplossing niet. Viel me behoorlijk tegen. Wel zou het filter om de 3 maanden moeten worden verwisseld, maar daar kon het alarm niet van zijn zeiden ze. Vuile filters werden niet automatisch gemeld door het systeem. Met Total Care kwam ik er niet uit waarom het lampje op de therapieknop zou zijn gaan knipperen. Hier klopt dus iets niet. Zou het kunnen zijn dat bij vuile filters de overdruk over de filters te groot is geworden en dat het drukverschil over de filters toch wordt gemeten in het apparaat en dat dit dus als gevolg daarvan een alarmmelding doorgeeft? TotalCare wist de oplossing niet en heeft me toch maar een setje nieuwe filters opgestuurd onder de tip dat ik volgens de verzekering slechts recht heb op een filter per drie maanden. Ik begrijp hier dus niets meer van. In ieder geval is de alarmering er uit en brandt het lampje nu weer vast. Weet iemand de oplossing van dit probleem?? Groet van GerardN.

Re: alarmering op philips Dreamstation

3
Helaas heb ik daar niet op gelet, of er een alarmcode is verschenen. Ik heb wel problemen met mijn WIFI router gehad. De router was overleden volgens de computerwinkel alhier. Heb inmiddels een nieuwe router aangeschaft. Zou dat de oorzaak kunnen zijn. Lees hier echter niets over op blz 16/17 van de handleiding. Over vuile filters en te groot drukverschil kan ik ook niets vinden. Zal een volgende keer beter opletten op het schermpje.
Gr. GerardN.