De Speld: Bestuur Philips kan eindelijk rustig slapen na apneu-schikking van 1,1 miljard dollar

1
Philips maakte vandaag bekend een schikking van 1,1 miljard te hebben getroffen met patiënten die de dupe zijn geworden van ondeugdelijke slaapapneu-apparaten. Hoewel dit een astronomisch bedrag is, valt er toch een last van de schouders van het bestuur: ze kunnen nu eindelijk rustig slapen.

‘’Het leek alsof er geen eind aan deze saga leek te komen. Ik deed maanden lang geen oog dicht en werd meerdere keren per nacht badend in het zweet wakker. Iedere dag had ik nachtmerries over onze verlaagde shareholder value’’, vertelt een bestuurslid.

“We zijn er nog steeds van overtuigd dat enig eventueel letsel door onze apparatuur niet onze schuld is’’, vervolgt ze. ‘’Maar nu ik weet dat onze koerswaarde exponentieel gestegen is kan ik weer met een gerust hart slapen. Door dit hele debacle besef ik pas hoe belangrijk een goede nachtrust is.’’

Bron:
https://speld.nl/2024/04/29/bestuur-phi ... rd-dollar/

29 april 2024 door Su Zhang Schrijner en Jaap van de Venis

* De Speld is een satirisch online nieuwsmagazine

Re: De Speld: Bestuur Philips kan eindelijk rustig slapen na apneu-schikking van 1,1 miljard dollar

2
Gary schreef: 29 apr 2024, 17:41 ondeugdelijke slaapapneu-apparaten
Welke?

Het is allemaal zo kinderachtig en zonde geweest. De hysterie heeft daadwerkelijk mensenlevens gekost.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: De Speld: Bestuur Philips kan eindelijk rustig slapen na apneu-schikking van 1,1 miljard dollar

4
Hier trouwens het serieuze meer officiële nieuwsartikel:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/29 ... laapapneu/

De heisa speelt zich af in Amerika, typisch natuurlijk in een cultuur waar mensen er een sport van maken elkaar aan te klagen en overdreven schadevergoedingen eisen terwijl er net als in dit geval eigenlijk geen concreet bewijs is dat er daadwerkelijk letsels zijn ontstaan bij gebruikers van de apparaten.


De speld brengt het nieuws inderdaad met een knipoog maar de onderliggende boodschap vind ik vaak wel goed opgemerkt.

Re: De Speld: Bestuur Philips kan eindelijk rustig slapen na apneu-schikking van 1,1 miljard dollar

6
Moet je voorstellen dat ik de bestelling van mijn Dreamstation DSX900 ongeveer een week voor de recall heb gemaakt bij SecondWindCPAP. Een week later gingen ze overal uit het assortiment. Als ik toevallig later was geweest dan was ik echt genaaid.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i